اخبارورزش

ورزش عامل نزدیکی و همدلی

کابل/ ۱۶ حوت/ باختر
ورزش عامل نزدیکی و همدلی است که فاصله ها را برمیدارد و ارزش های انسانی را پاسداری می کند.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد؛ رقابت‌های دور لیگ برتر بزکشی روز گذشته در کابل پایان یافت وتیم قندهار با کسب دو امتیاز در برابر تیم قندز٬ قهرمان این رقابت ها شد٬ در این مسابقات شانزده تیم از ولایت های مختلف شرکت داشتند
این مسابقات در فضای اخوت و همدلی آغاز شد و خاتمه یافت٬ برگزاری لیگ برتر مسابقات بزکشی با حضور ولایت های مختلف از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق نشان داد که این ورزش به یک ورزش ملی مبدل شده است و امروز دوستداران٬ آن را می توان در هر ولایت سراغ کرد.
برای مردم افغانستان که تازه از هیولای جنگ رهایی یافته اند٬ برگزاری همچو لیگ ها می تواند برای نزدیکی اقوام با هم برادر در این کشور موثر تمام شود.
ورزش، می‌تواند محور همبستگی و همسویی ملی باشد. محوری که تمامی مرزها را می‌شکند و مرز واحدی به نام ملت ترسیم می‌کند.
حضور چاپندازان از ولایت های مختلف در لیگ برتر بزکشی نشان داد که ورزش و ورزشکاران به یک جغرافیای محدود خلاصه نمی شوند٬ در آئینه ورزش همه خود را وابسته به یک ملت می دانند.
ورزش همواره صحنه های زیبا را در جوامع رقم می زند٬ زیبایی هایی که همۀ ملت در آن خود را زیبا می بینند٬ از تنوع قومی شگفت زده می شوند.
بدون شک ورزش پیام صلح ومحبت را با خود دارد وورزشکاران سفیر صلح و دوستی اند که وحدت و اخوت شکل می دهند و آن را بارور می کنند ٬ چه بهتر خواهد بود که دید و بازدید های ورزشکاران و برگزاری مسابقات ورزشی را به گونه زون وار نهادینه کرد تا مردم شمال پیام دوستی شان را به جنوب و مردم جنوب پیام اخوت شان را به شرق انتقال دهند٬ و روحیه وحدت ملی و هم پذیری در جامعۀ افغانی تقویت شود.تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا