اخبارجامعهTOP

در اثر سرازیرشدن سیلاب‌های اخیر در بغلان ۱۶۵ تن شهید شدند

بغلان ۲۶ ثور باختر
مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغلان گفته اند که در اثر سرازیر شدن سیلاب های آخیر در این ولایت ۱۶۵ تن شهید، ۲۶۵ تن مجروح و صدها منزل مسکونی به کلی تخریب شده است.
مولوی ضیاء الحق حقمل، سرپرست معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس آژانس اطلاعاتی باختر در این کنفرانس خبری گفت که بیش از دو هزار منزل مسکونی دراین حوادث به گونه قسمی ویران شده و ده هزار مواشی تلف شده است.
مولوی اسدالله مصطفی هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ بغلان می گوید که یک کمیته ویژه‌‌ای به اشتراک نمایندگان تمام ادارت از سوی مقام ولایت بغلان برای کمک به سیلاب‌زده‌گان ایجاد شده است و با تلاش اردوی اسلامی، پولیس اسلامی و با راه اندازی عملیات نجات یک هزار تن که در معرض خطر سیل قرار داشتند، نجات داده شدند.
هاشمی گفت که وزارت فواید عامه در همکاری با سایر ادارات راه های مواصلاتی ولسوالی‌های برکه، جلگه، خوست، نهرین و فرنگ ولایت بغلان را باز نموده و زمینه فراهم شده است تا شماری از ادارات مربوطه مجروحان را به شفاخانه‌ها انتقال و دوا و سایر اقلام ضروری را به مناطق سیلاب زده انتقال دهد.
این مسوولان هم‌چنان می گویند که صدها مجروح و مریض به وسیله هلیکوپترهای وزارت دفاع ملی، به موقع به مراکز صحی منتقل و تداوی شدند و داکتران ریاست صحت عامه برای ارایه خدمات صحی در ساحه سیلاب زده حضور داشته و بر تداوی مجروحان ادامه میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا