اقتصاد

عسل هرات به خارج از کشور صادر میشود

شهرهرات 30 حمل باختر
درآینده نزدیک صادرات عسل ولایت هرات به کشورهای خارج آغازمیشود.
گفته میشود حدود دوهزارتن ازباشنده گان ولایت هرات درحال حاضر سرگرم تولید عسل دراتحادیه زنبورداری میباشند.
مسئولین ادارۀ زراعت ولایت هرات ازرشد کمی وکیفی تولید عسل درین ولایت ابرازخرسندی می نمایند ومیگویند علاقه مندی مردم در رشد و انکشاف هرچه بیشتر صنعت زنبور داری موثربوده است .
انجنیر فخرالدین آمر انکشاف مالداری ریاست زراعت ولایت هرات به آژانس خبری باخترگفت که در سال گذشته اتحادیه زنبور داری در این ولایت از دوهزارودوصد کندو، حدود هژده تن عسل خالص بدست آورد ه درحالیکه امسال میزان تولیدات عسل دوبرابرشده است .
بنابر اظهارات وی  در حال حاضر عسل تولیدی هرات تنها به برخی از ولایت صادر می می گردد و در آینده نزدیک این محصول به خارج کشور نیزصادرخواهد شد.
در همین حال یکتن از فارم داران زنبور داری در هرات می گوید : دولت باید جهت رشد تربیه زنبوروتولید عسل برنامه های آگاهی دهی را برای زنبورداران این ولایت روی دست گیرد.
کارشناسان اقتصادی به این باور هستندکه توسعه و رشد صنعت زنبور داری در کشور و بخصوص در ولایت هرات از یکسو زمینه اشتغالزایی را به جود می آورد و از جانبی هم بر رشد اقتصاد کشور موثر خواهد بود.
شماری از دکاندارنی که عسل تولیدی هرات را در این ولایت به فروش می رسانند می گویند: عسلی که در این ولایت تولید می شود خالص و نسبت به تولیدات ولایات دیگر کشور از کیفیت خوبی برخوردار است و مردم نیز از عسل خالص این ولایت بیشتر استفاده می کنند
هرچند مسولین در ولایت هرات از افزایش عواید و افراد مایل به تربیه زنبور عسل در این ولایت خبر می دهند اما با این وجود ، زنبور داران هرات نگرانند كه واردات عسل بی کیفیت از کشور های همسایه جلو رشد سریع صنعت زنبورداري در هرات را بگيرد و ازاینرو از دولت خواهان توجه جدی به رفع این مشكل می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا