امنیت

شش تن در حملات راکتی نظامیان پاکستانی زخمی شدند

پارون 19 ثور  باختر
حملات راکتی نظامیان پاکستانی بربخش هایی ازشرق کشور به گونه ی بی سابقه همچنان ادامه دارد.
شب گذشته درجریان این حملات یک زن ، دو کودک خورد سال ودو مرد، در نورستان وکنر زخمی شدند.
درتازه ترین موارد شب گذشته وبامداد امروز بخش هایی ازولایت های کنر، پکتیکا ونورستان گواه اصابت ده ها راکت از آن سوی نوار دیورند بود.
یک قوماندان پولیس مرزی درشرق کشور به آژانس خبری باخترگفت درجریان این حملات ، شب گذشته بخش هایی از ولسوالی کامدیش نورستان ویک محل در کنردرنزدیکی نواردیورند آماج حملات راکتی قرارگرفت که این رویداد منجربه زخمی شدن یک زن ، دو کودک خورد سال ودومرد شد.
دراین حملات بخش های نزدیک به نوار دیورند در ولایت های پکتیکا ،کنرونورستان   گواه اصابت ده ها فیر راکت بوده است.
این فرمانده ی پولیس مرزی درشرق افغانستان می گوید که دراین حملات راکتی نظامیان پاکستانی ، چندین خانه  تخریب شده و  چند مواشی هم تلف گردیده است.
حملات نظامیان پاکستانی برشرق کشور سه سال قبل در ماه حمل آغاز شد وکماکان تاهنوز ادامه دارد.
به اساس ارقام ارایه شده ، حدود یازده هزار راکت درجریان سه سال ازسوی نظامیان پاکستانی بربخش هایی ازشرق کشور پرتاب شده است.
این حملات تاکنون دست کم یک صد کشته وزخمی به جا گذاشته است.
قربانیان وزخمی شده های این حملات راکتی غیرنظامیان واز باشنده های محل بوده اند.
مقامات نظامی ونهاد های دیپلوماتیک پاکستان تاکنون دلایل روشنی به این حملات یک جانبه ی راکتی شان برافغانستان ارایه نه کرده اند.
بیشترین کارشناسان نظامی وسیاسی  به این باور اند که پاکستان به ویژه آی اس آی سازمان استخبارات این کشور می خواهد با افزایش این حملات ، ابتدا بخش هایی از نوار دیورند در این سوی افغانستان را بد امن واندکی خالی از سکنه سازد وسپس پناه گاه های تروریزم را که تا کنون در آن سوی نوار وجود دارند به این سوی نوار انتقال دهند تا این کشور از ملامتی حمایت وتجهیز تروریزم رهایی یابد.
این حملات یک جانبه ی راکتی نظامیان پاکستانی تاکنون واکنش هایی را ازسوی دولت افغانستان ونهاد های جامعه ی مدنی وحقوق بشری به همراه داشته اما این واکنش ها نتایج مثبتی درپی نه داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا