امنیت

حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر شرق کشور ادامه دارد

پارون 23 حمل باختر
حملات راکتی نظامیان پاکستانی بربخش هایی ازشرق افغانستان امروز همچنان ادامه دارد.
درتازه ترین موارد بخش هایی ازولایت های کنر، پکتیکا ونورستان گواه اصابت ده ها راکت از آن سوی نوار دیورند بود.
یک قوماندان پولیس سرحدی درشرق کشور به آژانس خبری باخترگفت که درجریان این حملات ، به باشنده های محل تلفاتی وارد نه شده اما باعث تخریب برخی خانه ها گردیده است.
دراین حملات بخش های نزدیک به نوار دیورند در ولایت های پکتیکا وکنر نیز گواه اصابت ده ها فیر راکت بوده اما گفته می شود این حملات تلفاتی درپی نه داشته است.
این قوماندان پولیس سرحدی افزود که در تازه ترین حملات نظامیان پاکستانی ، چندین خانه را تخریب ساخته وباعث تلف شدن چند مواشی شده است.
حملات نظامیان پاکستانی برشرق کشور سه سال قبل درهمین ماه حمل آغاز شد و تاهنوز ادامه دارد.
به اساس ارقام ارایه شده ، دست کم یازده هزار راکت درجریان سه سال ازسوی نظامیان پاکستانی بربخش هایی ازشرق کشور پرتاب شده است.
این حملات تاکنون دست کم یک صد کشته وزخمی به جا گذاشته است.
قربانیان وزخمی شده های این حملات راکتی غیرنظامیان واز باشنده های محل بوده اند.
مقامات نظامی ونهاد های دیپلوماتیک پاکستان تاکنون دلایل روشنی به این حملات یک جانبه راکتی شان برافغانستان ارایه نه کرده اند.
بیشترین کارشناسان نظامی وسیاسی  به این باور اند که پاکستان به ویژه آی اس آی سازمان استخبارات این کشور می خواهد با افزایش این حملات ، ابتدا بخش هایی از نوار دیورند را بد امن واندکی خالی از سکنه سازد وسپس پناه گاه های تروریزم را که تا کنون در آن سوی نوار وجود دارند به این سوی نوار انتقال دهند تا این کشور از ملامتی حمایت وتجهیز تروریزم رهایی یابد.
این حملات یک جانبۀ راکتی نظامیان پاکستانی تاکنون واکنش هایی را ازسوی دولت افغانستان ونهاد های جامعه مدنی وحقوق بشری به همراه داشته اما این واکنش ها نتایج مثبتی درپی نه داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا