اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت

کابل/ 11حمل/ باختر

شماری از روزنامه های چاپی غیرحکومتی در کابل به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی در کشور پرداخته اند .

روزنامۀ صبح کابل، زیرعنوان “سه مقام برحال و پیشین حکومتی ازسوی دادستانی کل به اختلاس متهم شدند.” نوشته است: همایون قیومی، وزیر پیشین مالیه، شادمحمد سرگند، مشاور پیشین رییس جمهور در امور زیربناها و رویا رحمانی، سفیر افغانستان در امریکا، ازسوی دادستانی ابتدایی ملکی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری به اختلاس متهم شده اند.

روزنامۀ 8صبح، مطلب تحت عنوان “هشت تن براثر ابتلا به کرونا در کشور جان باختند .” نگاشته است: وزارت صحت عامه روز سه شنبه دهم حمل اعلام کرد که در شبانه روز گذشته هشت بیمار کرونایی جان باختند و 70 بیمار جدید شناسایی شده اند. این رقم، بلندترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در چند ماه اخیر است.

روزنامۀ اطلاعات روز، زیرعنوان “هشدار طالبان به امریکا، اراده برای از سرگیری جنگ یا بلوف سیاسی؟” نوشته است: آقای فروغ بر این باوراست که گروه طالبان از پس هزینۀ سیاسی برگشت بر جنگ با امریکا بر نمی آید.

شاید از منظر نظامی بتواند دردسری به خروج نیروهای امریکایی و ناتو ایجاد کند.

اما حامیان منطقه ای طالبان این اجازه را نمی دهند.

روزنامۀ آرمان ملی، در صفحۀ اول زیرعنوان “وزیرخارجه چین: خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید مسوولانه باشد.” نوشته است: وانگ یی، وزیر خارجۀ چین می گوید که نیروهای خارجی که اکنون در افغانستان حضور دارند باید به گونۀ مسوولانه و منظم این کشور را ترک کنند.

آقای وانگ یی روز سه شنبه دهم حمل در نهمین نشست قلب آسیا –پروسۀ استانبول گفت که جامعۀ جهانی باید از رشد دوباره گروه های تروریستی در افغانستان جلوگیری کند. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا