سیاست

رئیس جمهور غنی : همکاری و سهمگیری مردم در بازسازی شهر ها مهم میباشد

کابل 18 اسد  باختر
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه ای به منظور بررسی وضعیت انکشافی و بازسازی شهر ها، دیروز در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این جلسه که هیئت دفتر ملل متحد برای تهیه مسکن یا یو ان هبیتات، سر پرست وزارت انکشاف شهری و سرپرست ریاست شاروالی کابل نیز حضور داشتند، در زمینه ای پلان شهری کابل و شهر های بزرگ کشور بحث گردید.
رئیس جمهور غنی گفت که همکاری و سهمگیری مردم در بازسازی شهر ها و پروژه های زیر بنائی مهم بوده و در این راستا ادارات زیربط حکومتی نیز، با همکاری یو ان هبیتات و موسسات کمک کننده میتوانند در بهبود وضعیت بازسازی شهر ها اقدامات بیشتر نمایند.
رئیس جمهور غنی علاوه نمود  که «ادارات واحد های شهری» درهمکاری با موسسات کمک کننده وظیفه دارند، تا شهر کابل را به اساس تقسیمات منطقوی و واحد های شهری مشخص نمایند. اوهمچنان نقش اداره شاروالی و وزارت انکشاف شهری را در بهبود و انکشاف شهری مهم خواند.
رئیس جمهور غنی با اشاره به خسارات ناشی از حادثه تروریستی در منطقه شاه شهید کابل گفت که ادارات مربوط حکومتی در همکاری با یو ان هبیتات سروی را روی دست گیرند، تا بر اساس آن خسارات وارده به دوکان های تجارتی و منازل مسکونی مشخص گردد.
در اخیر جلسه هیئت یو ان هبیتات نظریات شانرا پیرامون شهر سازی و انکشاف شهری در کابل، بر اساس تجارب از سایر شهرهای بزرگ  کشور، به رئیس جمهور ارایه نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا