جهان

بریتانیا اززمان شروع جنگ یمن به ارزش 8/2 ملیارد پوند سلاح به عربستان فروخته است

لندن / ایرنا/ باختر/ اول/ثور
تازه ترین گزارش ها کمپاین مبارزه با تجارت سلاح سی ای ای تی بریتانیا مویدآن است که حکومت بریتانیا به رغم مخالفت جوامع بین المللی اززمان شروع جنگ یمن دریک سال پیش به ارزش 8/ 2 ملیارد پوند مجوز فروش سلاح به عربستان صادر کرده است.
به گزارش ایرنا براساس گزارشها کمپاین مبارزه با تجارت سلاح سی ای ای تی بریتانیا اززمان روی کار آمدن حکومت محافظه کار دیوید کامرون صدراعظم بریتا نیا در سال 2010 میلادی درمجموع شش ملیارد و هفتصد ملیون پوند مجوز فروش اسلحه به عربستان را صادر کرده است.
گزارش کامل مبارزه با تجارت سلاح سی ای ای تی حاکی ازآن است که دردوره سه ماه منتهی به پایان سال 2015 میلادی و دربحبوحه  جنگ یمن حکومت بریتانیا هفت ملیون پوند مجوز فروش اسلحه به عربستان صادرکرده است که این مجوزها شامل فروش بمب دستی وراکت بوده است.
نکته قابل توجه دراین گزارش صدورهشت مجوز آزاد به عربستان برای خرید مهمات نظامی بدون نیاز به تقاضای مجدد است .
روزنامه گاردین نیز درگزارشی دراین خصوص به نقل از اندرواسمیت ازفعالان کمپاین مبارزه با تجارت سلاح نوشت  حدود شش هزار نفر درجریان حملات نظامی عربستان دریمن کشته شده اند.
به رغم اینکه طیاره ها و بمب های بریتانیایی سبب تخریب گسترده زیر بناهای یمن شده است اما بریتانیا همچنین به فروش اسلحه ادامه داده و حکومت از رژیم آل سعود حمایت میکنند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر و با حمایت بریتانیا و امریکا ازششم حمل 94 حملات هوایی و بحری علیه یمن را آغازکردند وتااکنون بیشتر از تاسیسات زیربنائی ، خدماتی ، شفاخانه  ها و مکاتب و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا