اخبارامنیتجامعه

ده ها وسایط نظامی در قول اردوی الفتح  ترمیم شد

 

شهرکندز7 قوس باختر

مسوولان در قول اردو ۲۰۹ الفتح در زون شمال می گویند که در دو ماه گذشته ده ها وسایط و تجهیزات نظامی را که در جریان جنگ ها تخریب شده بود، ترمیم و آماده استفاده کرده اند.

شیخ الحدیث نقیب الله عزیزی درستیزوال قول اردو ۲۰۹ الفتح در زون شمال به آژانس باخترگفت” درین دو ماه، نود تانک  ضربتی و اینترنشنال به شکل اساسی ترمیم شده است.”

 به گفته ی عزیزی این وسایط و تجهیزات نظامی توسط تیم انجنیری این قول اردو  ترمیم و آماده استفاده شده است.

 

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل، ۷ قوس، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است: سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «بانک مرکزی اعلام کرده که ۹۷۲ میلیون و ۷۹۹ هزار افغانی بانک‌ نوت‌ فرسوده را در بلخ آتش زده است» نوشته کرده است: … این بانک ‌نوت‌ها، به منظور تسهیل داد و ستد در زون شمال کشور آتش زده شده است.

بر اساس اعلامیه‌ای این بانک، این بانکنوت های فرسوده شده بر اساس قانون بانکداری نابود می‌شوند.

سایت خبری شفقنا افغانستان تحت عنوان «دیدار سرپرست وزارت معارف امارت اسلامی با هيئت ایرانی در کابل» نوشته است: حبیب الله آغا، سرپرست وزارت معارف امارت اسلامی روز دوشنبه ۶ قوس با یک هیئت هفت نفری به سرپرستی معاون سفارت ایران در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر رسانه‌های وزارت معارف امارت اسلامی در یک اعلامیه‌ نوشته است: «در این دیدار دو طرف در ادامه همکاری‌های دو جانبه، وضعیت تحصیلی کودکان پناهنده افغانستان در ایران، تبادله تجربیات متقابل در زمینه آموزش و برخی مسایل دیگر گفتگو کردند.

سات خبری اسپوتنیک زیر عنوان «شاهین: ملل متحد در واگذاری کرسی افغانستان عملکرد بی‌طرف نداشته است» نگاشته است: سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی حکومت امارت اسلامی در قطر گفته است که سازمان ملل در واگذاری کرسی افغانستان به امارت اسلامی، بی‌طرفی‌اش را حفظ نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وی در گفت و گو با تلویزیون ملی افزود که هم‌اکنون از این کرسی، خلاف حکومت سرپرست افغانستان کار گرفته می‌شود.

شاهین گفته است «این یک سازمان بزرگ است که از قانون و قانون‌مندی و حقوق بشر همیشه صحبت می‌کند و ادعای بی‌طرفی می‌کند ولی در این موضوع بی‌طرف نیست.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا