اخبارفرهنگ

کارگاه اگاهی دهی محو خشونت علیه زنان برگزارشد

کابل/ ۲۸ عقرب/ باختر

کارگاه  آگاهی دهی با شعار ‹محوخشونت علیه زن ونقش زنان در فرایند صلح٬ امروز  به ابتکار آمریت جندر وزارت اطلاعات وفرهنگ برای کارمندان ریاست آبدات تاریخی این وزارت برگزار شد.

 به گزارش خبرنگارآژانس باختر: محبوبه سعادت آمر جندر وزارت اطلاعات وفرهنگ تدویر این چنین کارگاه ها را به خاطر آگاهی کارمندان این وزارت مفید خواند و گفت: خشونت علیه زنان یک پدیدۀ منفور است. خشونت نه تنها علیه زنان بل خشونت به مفهم عام آن پدیدۀ است که موجب بروز مشکلات زیاد روحی وروانی در اجتماع می شود.

وی اضافه کرد که خشونت اثرات نا گوار اجتماعی، فرهنگی واقتصادی را بر زندگی زنان می گذارد٬ با آن که خشونت علیه زنان یک پدیدۀ  جهانی  است ودر تمامی کشور ها وجود دارد، اما میزان خشونت در افغانستان بالاتر است.

 در افغانستان خشونت عوامل گونا گون دارد عامل عمدۀ آن جنگ ٬عنعنات و رسوم ناپسند در جامعه است که باعث شده است زنان  بیشترین صدمات آن را متحمل شوند.

 وی افزود : زنان در شکل گیری تحولات و پیشرفت های مثبت که در دو دهۀ اخیر در کشور نقش اساسی وبرازنده داشته اند و نه باید در تصمیم گیری  سیاسی در آینده از نقش اثر گذار آنان چشم پوشی شود و باید در تصمیم گیری های سیاسی دخیل باشند وسهم زنان به عنوان نیم از پیکر جامعه در نظر گرفته شود وحقوق زنان نباید محدود باشد وازٖآنان استفاده ابزاری نه شود.

دراین کار گاه روی مسایل و موضوعاتی چون  ،اشکال خشونت، خشونت از لحاظ نوعیت،خشونت های خانوادگی وخشونت های ساختاری ٬راه حل و طرق مبارزه با آن  توضیحات داده شد.

باید گفت: این کارگاه آگاهی دهی در آستانۀ روز جهانی محو خشونت علیه زنان به همکاری تخنیکی و مالی موسسه زنان برای زنان برگزار شده بود. نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا