سیاست

قانونپوه سرور دانش: دولت وحدت ملی مصمم است عدالت اداری را در مناطق مرکزی تطبیق کند

کابل باختر 21 جدی
جمعی کثیری از بزرگان، متنفذین وشماری از سناتوران جرغی و برجگی ولسوالی ناهور امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار و خواسته های مردم را از دولت با وی در میان گذاشتند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: دیدار کنندگان ابراز تشکر از طرح جامع اداری و امنیتی مناطق مرکزی از جانب معاون رییس جمهور، ایجاد یک واحد اداری مستقل را در این منطقه از دولت مطالبه کردند.
دیدار کنندگان افزودند که طرح ایجاد یک ولسوالی مستقل در منطقه جرغی وبرجگی در طول حکومت های سابق از جانب مردم منطقه مطرح بوده که تا هنوز این خواست شهروندی مردم تحقق نیافته است.
به گفتۀ دیدار کنندگان، منطقه جرغی و برجگی هم از لحاظ نفوس و هم از لحاظ وسعت جغرافیایی نیازمند یک واحد اداری مستقل می باشد.
معاون رییس جمهور با ابراز قدردانی از دیدارکنندگان، تأکیدکرد که تعدیل واحد های اداری در مناطق محروم مناطق مرکزی یکی از خواست های تاریخی این مردم می باشد و دولت وحدت ملی مصمم است که عدالت اداری را در این مناطق تطبییق نمایند.
معاون رییس جمهور طرح جامع امنیتی و اداری مناطق مرکزی را در راستای همین مسؤلیت دولت عنوان کرد و تأکید کرد که با همکاری و هماهنگی میان مردم و اراده دولت وحدت ملی مبنی بر تعدیل واحد های اداری مناطق مرکزی، در آینده شاهد تطبیق برنامه های انکشافی و خدماتی بیشتر در این مناطق محروم خواهیم بود.
معاون رییس جمهور وعده سپرد که مطالبات مردم این مناطق را از طریق ارگان های ذیربط پیگیری خواهد کرد.
طبق یک خبر دیگر:
شماری از بزرگان و نمایندگان مردم ولسوالی تاله و برفک امروز با قانونپوه سرور دانش دیدار و مراتب تسلیت و همدردی شان را راجع به حادثه شهادت جمعی از هموطنان در واقعه چند روز گذشته ابراز کردند.
متقابلا معاون رییس جمهور با محکوم نمودن حادثه دلخراش شهادت شماری از هموطنان  و کارگران بیگناه در این واقعه، همدلی و انسجام مردم را در ایجاد امنیت و روابط نیک میان شهروندان افغانستان در مناطق مختلف، یک امر مبرم و ضروری عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا