فرهنگ

نمایش تیاتر برای اطفال کودکستان وزارت اطلاعات وفرهنگ اجرا شد

کابل باختر 17 سنبله
نمایش تیاتر( زیرنام بارکج به منزل نمیرسد ) امروزتوسط هنرمندان تیاترملی کشوربرای اطفال کودکستان محل کار وزارت اطلاعات وفرهنگ اجرا گردید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: این نمایش تیاترکه جنبه های تربیتی و آموزشی داشت، توسط شماری از هنرمندان تیاترملی در تالارمرکزبین المللی مطبوعات، اجراگردید.
درمراسم که به این مناسبت برگزار شده بود، شمس الدین یوسفزی آمرنمایشات ریاست تیاترملی در رابطه به اهمیت و اثرگذاری تیاتر بالای اطفال معلومات داده گفت که تیاترملی نمایش های را جنبه های تربیتی و سرگرمی داشته باشد، در شماری از کودکستان ها برگزار کرده و درنظردارد که این برنامه را درسایرکودکستان نیز راه اندازی نماید.
همینگونه ماریا مسوول کودکستان محل کار وزارت اطلاعات وفرهنگ در صحبتی ضمن قدردانی ازتیاترملی و هنرمندانیکه دراین نمایش سهم داشتند، راه اندازی همچونمایش تیاتری را که جنبه های سرگرمی و آموزشی دارد، برروحیه اطفال موثرخواند .
عبدالغفورشریعتی رییس تیارتر ملی به خبرنگار آژانس باخترگفت : ازلحاظ علم روانشناسی کودک، نمایش های تیاتری که برای اطفال تهیه میشود، تاثیرات مثبت برروان آنها میگذارد و برای رشد ذهنی آنان موثرمیباشد .
ولی اضافه کرد که درپارچه های تیاتری برای اطفال، بیشترموضاعات سرگرمی ، تعلیمی ، تربیتی و آموزشی درنظرگرفته میشود و کوشش میگردد که این پارچه های تیاتری کوتاه ومطابق  ذوق اطفال باشد .
شریعتی افزود که به اساس تفاهم ریاست تیاترملی با ریاست کودکستان ها، ازآغازسال روان تاکنون اضافه از 30 نمایش تیاتر برای اطفال توسط هنرمندان تیارملی اجرا گردیده و این برنامه دربقیه کودکستان های محل زیست و محل کارنیز ادامه میابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا