اقتصاد

نمایشگاه زراعتی کابل با دستاورد های خوبی پایان یافت

کابل باختر 27 میزان
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کابل با دستاورد چشمگیری پایان یافت.
به  اساس معلومات ریاست اطلاعات و ارتباط عامه وزارت زراعت به آژانس باختر، در این نمایشگاه محصولات زراعتی و لبنی ولایت های(کابل، پروان، هرات، بلخ، قندهار، بدخشان، کاپیسا، بامیان، بغلان، سمنگان، ننگرهار، لغمان، کندز، غزنی، هلمند، ارزگان، تخار، فاریاب، جوزجان، فراه ، پکتیا، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، وردک  ولوگر) به نمایش گذاشته شد.
همچنان وسایل پروسس محصولات زراعتی و لبنی، انوع سیستم های آفتابی، ماشین آلات زراعتی، تجهیزات و محصولات مالداری، حبوبات، غله، خوراکه حیوانی، میوه های خشک و تازه، پشم، قالین، آموزش های تخنیکی، انواع نباتات طبی، ادویه زراعتی، آموزش بخش های زنبور داری، انواع پشم برای قالین بافی شامل نمایشگاه بود. 
احصایه ها نشان میدهد که در پانزدهمین نمایشگاه زراعتی کابل بیش از 53200 تن اشتراک کردند و درمجموع به ارزش بیش از 6.6 میلیون افغانی محصولات زراعتی و تولیدات داخلی به فروش رسیده است.
این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته پرشکوه تر استقبال شد و در 220 غرفه صنایع دستی ، فراورده های زراعتی، باغداری، حیوانی و تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده بود.
همچنان به ارزش بیش از 30 میلیون افغانی قرار داد های تجارتی میان تولید کننده ها و تاجران در جریان سه روز برگزاری این نمایشگاه عقد گردیده است.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امسال نیز در همکاری با نهاد ها و موسسات همکار، نمایشگاه زراعتی را به منظور تقویت و حمایت از اقتصاد صنعت کاران و دهقانان  کشور برگزار نمود تا آنها بتوانند محصولات و اقلام تولید شده شان را به مردم معرفی کنند و در کنار آن  فرصت خوبی برای بازار یابی محصولات داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا