سیاست

محمداشرف غنی رئیس جمهور با ولسوالان ولایت لغمان دیدار کرد

کابل باختر 12 سرطان
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان امروز در دیدار با ولسوالان ولایت لغمان، گزارش آنها را در مورد وضعیت اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و ارائه خدمات به مردم، استماع نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، این ولسوالان، نبود نهاد ‌های عدلی و قضایی در ولسوالی‌ها، نبود بخش نظارتی، اعمار مجتمع ‌های اداری، ایجاد شهرک در ولسوالی قرغه‌یی، ختم فرهنگ سرپرستی در ولسوالی‌ها، کمبود معاش و حقوق کارمندان را از مشکلات عمده بیان کردند و خواهان رسیدگی و توجه رئیس‌جمهور دراین زمینه‌ها شدند.
والی لغمان، عامل نبود نهاد ‌های عدلی و قضایی را در ولسوالی‌ها، کمبود تعمیر و منسوبان تخنیکی عنوان‌کرده گفت، اگر در برنامۀ میثاق شهروندی به ولسوالی‌های دوردست اولویت داده شود، این مشکل تا حد زیاد حل خواهد شد.
رئیس‌جمهور در صحبتی از ولسوالان بخاطر اینکه رضایت مردم را بدست آورده اند، تشکر کرده، گفت که مشکلات و فرصت‌های بزرگ حکومتداری در ولسوالی ها می باشد، ولسوالی ها باید طبقه بندی شوند و برای آینده ولسوالی ها باید دیدگاه واضح موجود باشد.
رئیس جمهور خاطرنشان ساخت که آینده بعضی ولایت ها به ولایت های همجوار آن ارتباط می‌گیرد و لغمان باید به کلید وصل ولایت های دیگر مبدل شود.
وی فعال بودن بخش های عدلی و قضایی را در ولسوالی ها مهم خواند و گفت که در ایجاد مجتمع ها باید از مواد ساختمانی محلی، اما باید نقشه آن رسمی باشد. وی به رئیس اداره ارگان های محلی هدایت داد که موضوع سرپرستی را در ولسوالی ها پایان دهد.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا