امنیت

طالبان مسوولیت حمله انتحاری شب گذشته در کابل را به دوش گرفتند

کابل   باختر  ۲۵  جدی
طالبان مسوولیت حمله انتحاری دیشب در کابل را به عهده گرفتند که در آن چهار نفر جان باختند و ۱۱۴ نفر دیگر زخم برداشتند.
به گزارش آژانس باختر : شب گذشته کابل گواه یک حمله انتحاری دیگر بود .
یک مرکز تعلیمی نظامی  در ساحه سرک نو پلچرخی ناحیه نهم شهر کابل هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت که در آن سه نظامی و یک فرد ملکی جان شان را ازدست دادند و یکصد و چهارده تن دیگر که همه افراد ملکی اند زخم برداشتند
گروه طالبان با انتشار بیانیه‌  گفته اند که حمله دیشب کار آنها بود  و افراد گماشته شده آنان به یک مهمانخانه خارجی در شهر کابل  حمله کردند و ده ها تن را کشتند
طالبان مدعی اند که عملیات اخیر آنان ٬ در چوکات عملیات سریع الخندق صورت گرفته  ویک پایگاه مهم استخباراتی عساکر امریکایی منهدم شده است .
طالبان گفته اند که به تعقیب حمله با موتر بمب بر این مرکز٬ چهار تن از فدایان آن گروه به نام های  طلحه پکتیاوال، حمد الله زابلی، اکرام الدین کنری وزبیر لوگری وارد ساختمان گرین ویلیچ شدند و افراد دشمن را از پا در آوردند.
طالبان تاکید دارند در جایی که آنها عملیات شان را انجام دادند هیچ فرد ملکی وجود نداشت  .
طالبان از عملیات شان در یک مهمانخانه خارجی در کابل سخن می گویند در حالی که با یک دید کوتاه در می یابیم که محل واقعه ٬ فقط چند متر با منازل مسکونی فاصله دارد  وسخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که تمامی افراد زخمی شده در این حادثه افراد ملکی مشمول کودکان و زنان اند  تنها ۲۳ کودک در این حادثه زخم برداشته اند. ضمنا محل که طالبان آن را یک مهمان خانه خارجی می دانند یک مرکز آموزشی نظامی است که  از سوی نظامیان افغان مورد استفاده قرار می گیرد .
منابع امنیتی تاکید دارند که حمله با یک موتر مملو از مواد انفجاری صورت گرفت ومهاجم یک نفر بود که با موتر از بین رفت .
مسوولان امنیتی می گویند که این رویداد با تهاجم مسلحانه همراه نبود و هیچ کس نتوانست  که وارد این مرکز شود .
باید گفت که ملل متحد و نهاد های دیگر بین المللی،  طالبان را عامل اصلی بروز تلفات ملکی در افغانستان می دانند .  صائم 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا