جهان

پاکستان به دنبال کمک بانک جهانی برای احداث شاهراه پشاور – کابل است

واشنگتن – ورلد نیوز – ۵ ثور – باختر
پاکستان از بانک جهانی خواسته است تا برای اجرای طرح احداث شاهراه پشاور – کابل ، بخشی از منابع مالی اجرای این طرح را تامین کند.
رسانه های پاکستانی روز دوشنبه گزارش دادند که اسحاق دار، وزیر مالیه  پاکستان در سفر اخیر خود به واشنگتن، ملاقاتی با مسوولان بانک جهانی انجام داده و تلاش کرده است این بانک را برای مشارکت در اجرای طرح اتصال پیشاور و کابل از طریق احداث شاهراه متقاعد کند.
پاکستان تاکید دارد که احداث این شاهراه نه تنها موجب تقویت حجم تجارت دوطرفه میان پاکستان و افغانستان خواهد شد، بلکه نقش یک پل ارتباطی مهم بین آسیای جنوبی و آسیای مرکزی را ایفا خواهد کرد.
پاکستان همچنین به دنبال توسعه شبکه های جاده و ریلی در این کشور با هدف اتصال راهروی اقتصادی چین – پاکستان به کشور های همسایه و کشور های منطقه است.
شهر پیشاور کمتر از ۳۰۰ کیلومتر با کابل پایتخت افغانستان فاصله دارد.
سفارت پاکستان در واشنگتن اعلام کرده است که بانک جهانی با کلیات پیشنهاد و درخواست مطرح شده از سوی پاکستان در خصوص احداث شاهراه پیشاور – کابل موافقت کرده است.
در شرایط کنونی حجم تجارت میان پاکستان و افغانستان بیش از دو میلیارد دالر است. به رغم اختلافات سیاسی و مرزی میان کابل و اسلام آباد ، پاکستان به عنوان همسایه افغانستان ، یکی از اصلی ترین شرکای تجارتی این کشور است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا