سیاست

مقام های امنیتی افغانستان و تاجکستان پیرامون همکاری‌های دوجانبه امنیتی گفت وگو کردند

کابل   باختر  ۵   سرطان 
منابع در وزارت امور داخله میگویند  که وزرای امور داخله افغانستان و تاجکستان بر همکاری بیشتر در امر مبارزه با هراس افگنی و مواد مخدر تاکید دارند.
به گزارش آژانس باختر٬ دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله امروز با نشر خبرنامه گفته است، ویس احمد برمک وزیر امور داخله کشور در سفر اخیری که در ترکیب یک هیأت بلندپایه دولتی به ریاست داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، به تاجکستان داشت، در دیدار با مقام‌های امنیتی این کشور، روی امنیت سرحدات، مبارزه با تروریزم، مبارزه با مواد مخدر، تبادله زندانیان و تداوی زخمیان پولیس افغانستان در مراکز صحی تاجکستان گفت‌وگو کرد.
وزیرامور داخله کشور در دیدار با رمضان رحیم زاده، وزیر امور داخله تاجکستان و مسوولین ارشد نهادهای امنیتی این کشور گفت که فضای همکاری خوبی‌ که میان دو کشور وجود دارد، زمینه همکاری‌های متقابل امنیتی را فراهم ساخته و نهادهای امنیتی دو کشور می‌توانند در قسمت امنیت سرحدات، مبارزه با تروریزم، مبارزه با چاقاق مواد مخدر، تبادله زندانیان و حل مشکلات مهاجرین همکاری داشته باشند و مکانیزم‌های مشخصی را برای اجرایی شدن توافقات دوجانبه ایجاد کنند.
در این دیدار وزیر امور داخله کشور در قسمت راه اندازی عملیات‌های مشترک بر ضد گروه های تروریستی و باندهای جنایت‌کار نیز با مقام‌های امنیتی تاجکستان صحبت نمود و گفت که مبارزه مشترک دو کشور به امنیت افغانستان، تاجکستان و امنیت کشورهای منطقه وجهان حایز اهمیت است.
مقام‌های امنیتی تاجکستان نیز بر همکاری های مشترک افغانستان و تاجکستان در بخش های یاد شده تاکید نمودند و آنرا در بهبود وضعیت امنیتی منطقه مهم دانستند ختم  شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا