اقتصاد

مسوولین بانک مرکزی خواستار تصویب قانون بانکداری اند

کابل باختر ۲۴ قوس
رئیس ولسی جرگه با مسئولین د افغانستان بانک ملاقات  و روی تصویب قانون بانک داری به بحث پرداخت.
دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر خبر داد: در این ملاقات که در دفتر کار عبدالرووف ابراهیمی  رئیس ولسی جرگه انجام شد،مسئولین د افغانستان بانک خواهان تصویب قانون بانکداری شدند.
آنان علاوه نمودند که افغانستان باید تا سه ماه دیگر این قانون را با نهاد صندوق وجهی بین المللی پول مطرح سازد.
رئیس ولسی جرگه در مورد گفت که قانون بانکداری همین اکنون در کمیسیون مالی  و بودجه روی کار است. وی همچنان خاطر نشان ساخت که برخی اعضای مجلس این قانون را مبتنی بر سود دانسته و آن را خلاف ماده سوم قانون اساسی کشور و مغایر احکام اسلامی تلقی می نمایند.
در همین حال،مسئولین د افغانستان بانک می گویند که تمامی کشور های اسلامی سیستم بانکداری متعارف را دارند و افغانستان از آنجاییکه معاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای غیر اسلامی دارد،بدون سیستم بانکداری عنعنه یی به چالش مواجه می گردد.
در این نشست مسئولین د افغانستان بانک پیشنهاد نمودند که کنفرانسی را با اشتراک متخصصین اسلامی و اقتصادی به راه می اندازند تا پیرامون موضوع به صورت همه جانبه بحث صورت گیرد.
رئیس ولسی جرگه برگزاری این کنفرانس را مؤثر دانسته علاوه کرد که علمای اسلامی باید این موضوع را با هماهنگی متخصصین بانکی به بحث گیرند.
قانون بانکداری چندی پیش در جلسه عمومی ولسی جرگه برای بحث و رأی گیری ارائه گردید؛اما شماری از اعضای مجلس به دلیل موجودیت موضوع سود در این قانون، آن را خلاف احکام اسلامی دانستند و این قانون از تصویب باز ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا