اقتصاد

افزایش بیست درصدی حاصلات انگوردرهرات

شهرهرات 4 اسد باختر
حاصلات انګور در ولایت هرات بیست فیصد افزایش می یابد .
بشیر احمد احمدی امر امور زراعتی ریاست زراعت هرات می گوید در سال روان حدود یکصد و بیست هزار متریک تن انگور از تاکستان های ولایت هرات برداشت خواهد شد .
آقای احمدی با اشاره به این مطلب که هم اکنون یکصد و بیست نوع انگور در فارم زراعتی اردوخان هرات تحت پرورش قرار دارد گفت:ولایت  هرات از ولایاتی به شمار میرود که بیشترین نوع انگور را دارا میباشد
او ساحات زمین هایی را که جهت ایجاد تاکستان در این ولایت اختصاص داده شده است را 7960هکتار بیان کرد
بالابودن کیفیت میوه انگور, وجود مارکت مناسب برای فروش این محصول و تقاضای زیاد بازار با قیمت مناسب، از جمله عواملی ذکر شده که در افزایش ایجاد تاکستان ها در این ولایت نقش داشته است.
تاکستان های ولایت هرات عمدتا در ولسوالی های انجیل, گذره, پشتون زرغون, کرخ و زنده جان موقعیت دارد.
عده ای از باغداران ولایت هرات می گویند: انگور برداشتی آنان در سال روان با قیمت مناسب در بازار محلی و ولایات همجوار به فروش رسیده است و آنان علاقمند به افزایش تاکستان های خود می باشند.  
آقای احمدی  امیدوار است تا با بهره برداری از سردخانه بزرگ هرات که در حال احداث میباشد , راه بهتر برای صادرات این میوه به خارج از کشور نیز جستجو شود.
او می گوید: هم اکنون انوع کشمش از میوه انگوردر هرات تهیه و به برخی از کشورهای خارجی صادر می شود.ولایت  هرات ولایت غربی کشور و از جمله مناطق غنی از میوه است که از جمله ١٢٠ نوع انگور در این ولایت، انگورفخری، لعل، کشمشی، عسکری، پوشنگی، حسینی، روچه، لوغی، صاحبی، آبی، مسکه و شنگول خانی معروف و مشهور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا