فرهنگ

نمایشگاه صنایع دستی و آثارنقاشی زنان ، افتتاح شد

کابل باختر27 حوت
پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروزدرمراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی وآثارنقاشی زنان، شماری ازکارآموزان پروموت بخش صنایع دستی ، را تقدیرکرد .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: این نمایشگاه که به گرامیداشت از روز جهانی زن، ازطرف آمریت نگارستان ملی وزارت اطلاعات وفرهنگ به حضورداشت دکتورمحب الله ذاکری مشاورامورانتشارات، محمد صابر مومند مشاورامورپالیسی رسانه ها و سخنگوی وزارت اطلاعات وفرهنگ، خانم سوها الشرقاوی ژورنالیست مشهورمصری و شماری ازنقاشان و فرهنگیان ، برگزارشد.
دراین نمایشگاه آثارنقاشی ، خطاطی ، صنایع دستی ،  موره دوزی ، بافت ،  لباس ، دست دوزی ، زیورات ، ترشی و مربا ، ازفراورده های زنان به نمایش گذاشته شده است.
درمحفل که به این مناسبت برگزارشده بود ، پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درکنارآن که ازآثارنقاشی ، خطاطی و صنایع دستی زنان که دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده به قدردانی یاد کرد، خاطرنشان ساخت که چندی قبل نمایشگاه زیرنام ( صنعت ما هویت ما است )  ازسوی گروه ازدختران کارآموز برنامه پروموت بخش صنایع دستی برگزارشده بود که معنی بزرگ ازاحساس و علاقه آنان دربرابر هویت شان وکشورشان را نشان میداد.
وی افزود این شعار توجه این گروه دختران را به پیشرفت و انکشاف و تعهد دراین راستا برای کشورشان را برملا میسازد و به این منظور وزارت اطلاعات وفرهنگ آنان را مستحق تقدیردانسته و امروز تقدیرنامه های این وزارت برای آنان اعطا میشود.
پوهاند باوری گفت که چنین جوانان میتوانند کشوررا به سوی ترقی و پیشرفت سوق دهند و وزارت اطلاعات وفرهنگ ازهمچو جوانان حمایت میکند.
سپس صابره رحمانی مسول نگارستان ملی دررابطه به این نمایشگاه معلومات داده گفت که نگارستان ملی همواره درخدمت هنرمندان ، صنعت کاران و فرهنگیان قرارداشته و درزمینه برگزاری نمایشگاه ها ، همیشه با آنان همکار میباشد.
همینگونه خانم سوها الشرقاوی یک تن ازژورنالیستان مشهورمصری که دراین محفل اشتراک کرده بود، درصحبتی از زنان که این نمایشگاه را  با فراورده های شان برگزار کرده اند، به قدردانی یاد کرد و گفت که تصورمیکنم درآینده این خانم ها میتوانند با کار کرد های بهتر شان انقلاب را درعرصه های کاری شان برپاه کنند.
وی افزود که ازجهانیان میخواهم که بیایند واقعیت ها و چهرۀ اصلی افغانستان را از نزدیک ببینند، نه این که تصویرغیرواقعی افغانستان را ازآیینه رسانه های خارجی.
همچنان مدینه آستانه به نماینده گی از گروه کارآموزان برنامه پروموت بخش صنایع دستی، صحبت کرده و درکنارآن که از وزارت اطلاعات وفرهنگ و نگارستان ملی به خاطرتقدیر ازآنان ، تشکرکرد ، خاطرنشان ساخت که وزارت اطلاعات وفرهنگ و سایر نهاد ها به خاطرفراهم ساختن زمینه کار، با آنها همکار کنند تا استعداد های آنان صرف خدمت به مردم  و کشورشان شود.
دراخیراین محفل تقدیرنامه های وزارت اطلاعات وفرهنگ توسط پوهاند باوری و شماری از مسولان ، به کارآموزان مذکوراعطا شد.
همچنان نمایشگاه آثارنقاشی و صنایع دستی زنان توسط سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افتتاح گردید. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا