سیاست

کمیته عدلی و قضایی کابینه مقرره استراد مظنونین، متهمین و انتقال محکومین حبس را تائید کرد

کابل باختر 25 دلو
جلسه کمیته عدلی و قضایی کابینه حکومت وحدت ملی، امروز به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:  در جلسه کمیته عدلی و قضایی، مقرره استرداد مظنونین، متهمین و انتقال محکومین به حبس و  نیز مصوبه شماره (81) شورای امنیت ملی مبنی بر بررسی راه حل های حقوقی برای تصحیح جزئی اسم و یا سن در تذکره تابعیت مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه بر اساس اجندا، مقررۀ استرداد مظنونین، متهمین و انتقال محکومین به حبس توسط اعضای کمیته به بحث و بررسی گرفته شد. این مقرره به منظور همکاری با کشور های خارجی جهت تحکیم مناسبات حسنۀ دو جانبه حقوقی در عرصه استرداد مظنونین، متهمین و محکومین، تسهیل زمینه استرداد و انتقال محبوسین اتباع خارجی و مطالبه عمل باالمثل با اتباع افغانستان، ایجاد هماهنگی در امر مبارزه مشترک و مؤثر با جرایم علیه امنیت ملی و جرایم تروریستی بین افغانستان و کشورهای خارجی، تهیه شده است.
پس از بررسی و ارائه نظر از جانب اعضای جلسه، این طرح تقنینی مورد تأیید کمیته قرار گرفته و فیصله شد که وزارت عدلیه اصلاحات پیشنهادی اعضای جلسه را شامل طرح نموده و آن  را طی مراحل نماید.
مصوبه شماره (81) شورای امنیت ملی مبنی بر بررسی راه حل های حقوقی برای تصحیح جزئی اسم و یا سن در تذکره تابعیت نیز از جانب کمیته عدلی و قضایی مورد بررسی قرار گرفت.
پس از بحث و ارائه نظریات اعضای جلسه، سرانجام این موضوع نیز در قاعده مورد تأیید کمیته قرار گرفت و فیصله  گردید که وزارت عدلیه پس از انجام اصلاحات پیشنهاد شده از جانب کمیته عدلی و قضایی، آن را به کابینه ارائه نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا