اخبارفرهنگ

وزارت اطلاعات و فرهنگ در جذب گردشگران داخلی و خارجی به نورستان همکاری می کند

 کابل/ 23 قوس / باختر

 سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز دردیداربا والی نورستان متعهد شد که برای برجسته کردن ساحات تفریحی،جلب وجذب گردشگران داخلی وخارجی ، با این ولایت همکاری می کند .

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار٬داکتر عبدالغفورملکزی والی نورستان دربارۀ آبده های تاریخی آن ولایت معلومات داد و گفت:نورستان یکی از ولایت هایی است که جاذبه های توریستی دارد و گردشگران داخلی وخارجی علاقه دارند به آن ولایت سفر کنند؛ اما متاسفانه تاکنون چنین فرصت مناسب برای آنان مهیا نشده است . والی نورستان افزود: حفظ و ترمیم آبده ها ومرمت کاری آنها نیاز به بودجه دارد و همچنان نیاز است که برای پارک ملی این ولایت یک موزیم ایجاد شود.

او همچنان از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست که در قسمت کتابخانه ، رستورانت ، هوتل یا مسافرخانه و ساير ضرورت هایی که مربوط به اطلاعات و فرهنگ می شود، با آن ولایت همکاری شود.

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت: نورستان از لحاظ جلب وجذب گردشگران به افغانستان، جايگاه ويژه يی دارد و به همین سبب پارک ملی اعلام شده است وتلاش داریم که سال آینده برنامه های فرهنگی را درآن ولایت برگزار کنیم . سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ وعده کردکه برای رسیدگی به پیشنهادهای ذکرشده ، وزارت اطلاعات وفرهنگ همکاری لازم خواهد کرد. این درحالیست که ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست امسال به مناسبت روز جهانی حفاظت از محیط زیست، نورستان را پارک ملی اعلام کرده است.

  فضل الحق خالقیاررییس اطلاعات وفرهنگ نورستان به خبرنگارآژانس باخترگفت: بعد از آن‌که نورستان به عنوان پارک ملی اعلام شد، توجه مردم به نورستان جلب می شود و فعلاً هم روزانه صدها تن برای سیاحت به نورستان می‌آیند و از طبیعت این ولایت لذت می‌برند.اما تاکنون سهولت‌های بود و باش و رفت و آمد برای گردشگران ایجاد نشده است. درصورتی که به این مشکلات رسیدگی شود، این ولایت می‌تواند سبب افزایش عایدات و ایجاد اشتغال برای مردم شود. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا