سیاست

مارشال فهیم: روحيه تحمل، وحدت و همبستگي مردم، راه نجات افغانستان است

كابل باختر 21 جوزا

معاون اول ریاست جمهوری در کنفرانس ملی والیان افغانستان که امروز در تالار کنفرانس های کاخ مرمرین برگزار شده بود، تحمل، یک دیگرپذیری، وحدت و همبستگی مردم را یگانه راه نجات افغانستان دانست.

دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر خبر داد، مارشال محمد قسيم فهيم معاون اول ریاست جمهوری در سخنرانی افتتاحیه اش در این کنفرانس افزود که افغانستان نیاز به صلح وآرامش دارد و صلح با ایجاد همین روحیه تحمل و یک دیگر پذیری و تحکیم دوستی میان همه اقشار جامعه افغانی بوجود می آید. 

مارشال فهيم تاکید کرد که مردم افغانستان نیازمند بازگشت صلح، امنیت و آسایش به کشور شان می باشند تا برای پیشرفت و ترقی کشور خویش تلاش کنند و ما زمانی به این مأمول خواهیم رسید که با دوستی و برادری در راه استحکام نظام کار کنیم و برای تطبیق  حاکمیت قانون در کشور سعی ورزیم. 

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که همه باشنده گان این سرزمین بدون استثنا حق زنده گی در کشور شان را دارند و می توانند در ساختار نظام و حاکمیت شریک باشند. وی افزود که برای صلح و اعاده امنیت در افغانستان به مشارکت همه طرفها نیاز است و این کار جز به دادن سهم در قدرت و حاکمیت میسر نخواهد شد.

وي نقش جامعه جهانی را در نوسازی وباسازی افغانستان بسیار مهم خوانده و با توجه به ابعاد ویرانی های افغانستان در اثر نابسامانی های گذشته،  گفت که ما به این همکاری و همیاری جامعه جهانی به دیده قدر نگریسته و از آن ها سپاسگذاری می کنیم.

معاون اول ریاست جمهوری دولت جمهوری اسلامی افغانستان را در زمینه انتقال مسالمت آمیز سیاسی مصمم خوانده یاد آور شد که در رابطه به انتخابات آینده ریاست جمهوری به یک اجماع ملی باور مندیم تا تیمی در افغانستان به قدرت برسد که بتواند همچنان در حفظ نظام و وحدت و همبستگی افغانستان متعهد باشد. 

کنفرانس ملی والیان افغانستان به مدت سه روز  برای بحث پیرامون تأمین امنیت، ثبات، بهبود حکومتداری و انکشاف موثر ولایات از سوی اداره مستقل ارگان های محلی راه اندازی شده است و برای سه روز در کابل ادامه می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا