سیاست

رئیس‌جمهورغنی با وزیر خارجۀ بریتانیا دیدار کرد

کابل باختر6 قوس
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته با "بوریس جانسون" وزیر خارجۀ بریتانیا و هیئت همراه‌ در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار که صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ادارۀ امور و داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور زیربنایی نیز حضور داشتند، ابتدا وزیر خارجۀ بریتانیا تمنیات نیک رهبری دولت و مردم کشورش را به رئیس‌جمهور غنی ابراز کرد و از انجام ملاقات با رئیس‌جمهورکشور ابراز خرسندی نمود.
هر دو جانب پیرامون مسایل منطقه یی و گسترش روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند و بر مبارزۀ مشترک با تروریزم نیز تأکید نمودند.
محمداشرف غنی رئیس‌ جمهور، از همکاری‌های دوام‌دار بریتانیا در عرصه‌های مختلف با افغانستان، به‌ویژه در زمینۀ حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و نیز فعالیت‌های آن کشور در چوکات مأموریت حمایت قاطع قدردانی کرد.
بوریس جانسون وزیر خارجۀ بریتانیا، بر ادامۀ همکاری‌های کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان تأکید کرد و اطمینان داد که بریتانیا همانند گذشته در کنار مردم افغانستان به‌مثابۀ همکار باقی خواهدماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا