اقتصاد

* محصولات زراعتی هزارن جریب زمین در سمنگان از بین رفته است: * دهقانان وزارت زراعت، مالداری و آبیاددی را به بی تفاوتی متهم کردند

ایبک- باختر- 13 حمل
کشت گندم و جو هزارن جریب زمین زراعتی در ایبک توسط یک نوع حشره از بین رفته است.
شماری از دهقانان ایبک مرکز ولایت سمنگان ادعا می کنند که این آفات زراعتی از بیست روز به این سوء محصولات سی تا چهل هزار جریب زمین های شان را از بین برده است. اما مسولان اداره زراعت در مقابل هیچ نوع کمکی نکرده اند.
آزاد یکتن از دهقانان قریه رخنه خانه ایبک گفت که حدود چهار هفته می شود که یک نوع حشره بالای مزراع کشت گندم و جو هجوم آورده و محصولات زراعتی شان را از بین برده است.
او گفت این حشره بنام "مور" پیدا شده و همه دهقانان را متضرر ساخته ما چندین بار به اداره زراعت مراجع کردیم اما مسولان می گویند که به منظور از بین بردن این حشره هیچ گونه امکانات به دسترس نداریم.
این دهقانان می گویند که این حشره در سال های قبل نیز وجود داشت اما اداره زراعت در مقابل آن هیچگونه مجادله یی نکرده است و اکنون این حشره به تهدید بزرگی مبدل شده است.
گلاب الدین غیاثی مدیر حفاظه نباتات ریاست زراعت آبیاری و مالداری سمنگان هجوم این حشره را تایید کرد و گفت که نمونه این حشره را به وزارت زراعت فرستاده اند و خواستار مجادله در این زمینه شده اند ولی وزارت وزارعت هدایت داده است دهقانان سم حشره کش را از بازار خریداری کنند. لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا