سیاست

حامد کرزی به قطر می رود

 

کابل باختر – 4حمل

مسوولان درریاست جمهوری می گویند که حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به دعوت امیر قطر درآینده قریب به قطر سفر می کند.

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری به آژانس باختر گفت که دراین سفر درباره روابط دوجانبه وگشایش دفتر برای طالبان دردوحه بحث و گفتگو صورت می گیرد .

رئیس جمهور چندی پیش در لندن در جلسه مشترک سه جانبه افغانستان ،پاکستان ، و بریتانیا موافقه کرد که دردوحه برای طالبان دفتر گشایش می یابد.

مسوولان افغان درگذشته گفته بودند که این دفتر به اساس موافقه افغانستان و قطر گشایش  یابد ولی درمورد امضای چنین موافقه نامه ای انکشاف قابل توجه دیده نمی شود .

مقامات افغان می خواهند درین استقامت ضمانتی بدست آورند که دفتر آدرس  برای مذاکرات دولت افغانستان وطالبان باشد وهمچنان ازین آدرس جز مذاکرات به هدف دیگر استفاده نمی شود .

مسوولان سابقه طالبان سفر رئیس جمهور کشور به قطر را مهم می دانند. سیداکبر آغا یکتن از قوماندانان این گروه که اکنون به پروسه صلح پیوسته درباره به آژانس باختر گفت که دو مساله مهم است یکی حصول  قناعت طالبان ودوم بعداز گشایش دفتر قطر، عمل صادقانه کردن که هر فرد به جای منافع شخصی به منافع ملت فکر کنند .

اکبر آغا به این موضوع همچنان تاکید کرد که برای ایجاد اعتماد حکومت افغانستان و امریکا بر رهایی زندانیان طالب  اقدام نمایند .

مقامات افغان در گذشته گفته بودند تا زمانیکه طالبان مذاکرات با جانب دولت افغانستان را قبول نکنند به گشایش دفتر قطر موافقه نمی کند.

مگر رئیس جمهور افغانستان به خاطر مذاکره درباره این دفتر درحالی تصمیم سفر به دوحه را دارد که طالبان به صورت آشکار قبول نکرده اند که درمذاکره با دولت افغانستان آماده می باشد .

ابتکار گشایش دفتر برای طالبان درقطر در قدم اول نتیجه مذاکرات مخفی طالبان و امریکا می باشد ونماینده گان طالبان پیش ازین به طور رسمی به خاطر گشایش دفتر به این کشور رسیده اند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا