سیاست

* به منظور هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کنفرانسی درکابل برگزار شد // * داکتر عبدالله : نیروهای امنیتی ودفاعی، هماهنگی امور را دراولویت شان قرار دهند

کابل باختر 26 حوت
کنفرانس دو روزه نیروهای دفاعی و امنیتی به هدف هماهنگی بیشتر میان نیروهای دفاعی و امنیتی امروز در وزارت دفاع ملی برگزار گردید.
به گزارش آژانس باختر، درکار کنفرانس مقامات ارشد امنیتی  ودفاعی وقوماندانان نیروهای حمایت قاطع شرکت دارند.
کار کنفرانس از سوی داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی  افتتاح شد .
وی درسخنرانی اش گفت:  هماهنگی نیرو های دفاعی و امنیتی کشور و حمایت مردم باعث آن گردید تا نیروهای امنیتی افغان امسال برنامه دشمنان مردم افغانستان را  که میخواستند چندین ولایت  و و لسوالی را در تصرف خود در آورند  ناکام ساختند.
رئیس اجرائیه کشور افزود:  رهبری حکومت وحدت ملی صف دوست و دشمن را مشخص کرده و از دشمن تعریف واضح دارد.  هر حمله، جنایت و تخریب‌کاری‌یی که در کشور صورت می‌گیرد، مسوولیت‌اش به ‌دوش طالبان و حامیان‌ بیرونی آنها می‌باشد؛ چرا که طالبان برای سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان فرصت ها را مساعد میسازند.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه  کشور به مسوولان امنیتی وظیفه سپرد که در زمینۀ هماهنگی و سوق و اداره سالم تلاش بیشتر نموده و آن را در اولویت برنامه‌های‌شان قرار دهند و همچنان از تعهد و نقش حامیان بین‌المللی به ویژه حمایت قاطع در زمینۀ تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی کشور ابراز قدردانی کرده و آن را امیدوارکننده خواند.
درین کنفرانس عبدالله "حبیبی" وزیر دفاع ملی ضمن تاکید به ارتقای مهارت های مسلکی نیروهای امنیتی به خصوص نیروهای اردوی ملی، برنامه چهار ساله انکشافی اردوی ملی را مفصلأ تشریح و توضیح نمود واز تمام اشتراک کنند گان کنفرانس خواست تا دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و تجربه‌های‌ خود را با یک دیگر شریک ساخته ، در رفع کاستی ها مشترکأ کار نمایند. 
داکتر تاج محمد "جاهد" وزیر امور داخله کشور به هماهنگی میان نیروهای قوای مسلح افغانستان اشاره نموده ، از خود گذری و قربانی نیروهای دفاعی و امنیتی در راه دفاع از وطن به نیکوئی یاد کرد.
همچنان سترجنرال ارکان حرب قدم شاه شهیم لوی درستیز قوای مسلح  کشور دریافت راه حل مشکلات قطعات و جزوتام های نیروهای دفاعی و امنیتی را در این کنفرانس لازمی دانسته و دراین راستا تاکید نمود.
جنرال جان نکلسن قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع ضمن پشتیبانی و حمایت از پلان پروسه انکشافی چهار ساله نیروهای دفاعی و امنیتی که بر مبنای آن قطعه خاص و قوای هوایی بیشتر تجهیز و تقویت میشوند به مشوره دهی به نیروهای دفاعی و امنیتی ضمن ابراز آماد گی و همکاری خود را اعلام  داشت.
کار کنفرانس دو روز ادامه میابد، دراین کنفرانس روی هماهنگی بیشتر و چگونگی عملیات های نظامی درسال 1396 بحث خواهد شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا