جهان

ملل متحد: کووید ۱۹ میلیون‌ها کودک را به کارمی کشاند

نیویارک/ وی او ای / ۲۴جوزا/ باختر
میلیون ها کودک در نتیجهٔ همه گیری ویروس کرونا دوباره مجبور به کار خواهند شد.
گزارش جدید سازمان بین المللی کار و صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونسیف) نشان می‌دهد که بحران بیماری کووید۱۹ منجر به افزایش کار کودکان پس از ۲۰ سال پیشرفت شده است.
براساس این گزارش از سال ۲۰۰۰ به اینسو ۹۴ میلیون کودک کارگر از کار رهایی یافته بودند، اما اکنون بنابر شیوع ویروس کرونا خطر افزایش در کار اطفال بشتر شده است.
بر اساس تخمین جهانی در سال ۲۰۱۷ ،۱۵۲ میلیون کودک در سراسر جهان مصروف کاربودند.
در گزارش آمده است، کودکانی که از قبل كار می كردند ممكن ساعات طولانی تر یا در شرایط بدتر كار كنند. بسیاری از آنان ممکن است به بدترین شکل کار واداشته شوند که به صحت و مصونیت شان آسیب قابل توجهی وارد می کند.
گای رایدر، رییس عمومی سازمان بین المللی کار گفت: "از آنجایی که همه گیری ویرانگر درآمد خانواده ها را متاثر می‌کند، بدون حمایت ممکن بسیاری از آنان به کار کودکان متوسل شوند."
رایدر در ادامه افزود: "محافظت اجتماعی در مواقع بحران بسیار حیاتی است، زیرا به کسانی که آسیب پذیر استند، مساعدت می کند.
شواهد نشان می‌دهد که با بسته شدن مکاتب بنابر شیوع ویروس کرونا، افزایش تدریجی در کار کودکان نیز رونما شده است. تعطیلی موقت مکاتب در حال حاضر یک میلیارد کودک را در ۱۳۰ کشور جهان متاثرکرده است. حتا برخی والدین ممکن بعداز بازگشایی مکاتب نیز نتوانند فرزاندان شان را به مکاتب بفرستند.
این گزارش بعضی اقداماتی را برای مقابله با تهدید افزایش کار کودکان توصیه می‌کند که حمایت جامع تر اجتماعی ، دسترسی آسان‌تربه کریدت برای خانواده های فقیر ، ارتقای کار شایسته برای بزرگسالان و اقدامات برای بازگشت کودکان به مکاتب به شمول حذف فیس مکاتب شامل این سفارش ها است.
سازمان بین المللی کار و یونیسف در حال تهیه یک مودل برای بررسی تأثیر بیماری کووید۱۹ بر کار کودکان در سطح جهان است. تخمین های جهانی جدید در مورد کار کودکان در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا