سیاست

بمنظور کاهش نامزدان انتخابات ،کمیسیونی ایجاد شد

کابل 20 میزان / باختر
به منظور  کاهش  شماری از نامزدان انتخاباتی  ریاست جمهموری کمیسیون  مختلط از سوی رییس  کمیسیون  مستقل  حل منازعات  تشکیل  گردیده است .
اسد الله وفا وزیر مشاور  ریاست جمهموری  و معین  کمیسیون  مستقل حل منازعات  وارتباط  مردم با دولت  درمصاحبه  با خبر نگار آژانس باختر گفت: این کمیسیون  که متشکل  از پانزده نفر  از بزرگان ،علما ،متنفذین ولایات  مختلف  بوده و هدف از ایجاد آن تلاش  در راستای  کاهش  نامزدان انتخابات ریاست  جمهوری  می باشد  که بتواند  آنعده  نامزدان  که احتمال  پیروزی شان  کمتر است متقاعد سازد  تا به نفع نامزدی دیگری از مبارزات انتخاباتی دست کشند.
به گفته وفا  این کمیسیون تلاش دارد تا بتواند شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که تعداد شان به  27 نقر میرسد به 4 الی 6 نفر برساند.
وفا علاوه نمود که قرار است  اولین  نشست مقدماتی این کمیسیون امروز برگزار شود و شیوۀ گفتگو با نامزدان انتخاباتی را به بحث بگیرند .
وی گفت که با کاهش شماری از نامزادن  انتخاباتی  هم مصارف  کمیسیون  مستقل انتخابات کاهش  میابد  و هم مردم  میتوانند  در هنگام  رایدهی به نامزد مشخص خود  رای دهند .
در این کمیسیون  شماری از بزرگان  از ولایات  ننگرهار ، لوگر ، خوست ، پکتیا ، میدان وردک ، هلمند ، دایکندی ، بلخ، غزنی ، کندز ، لغمان  و سرپل عضویت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا