آموزش

وزیر معارف کشور امروز وارد ولایت بلخ شد

بلخ – باختر  6 حوت
وزیر معارف غرض بررسی وضعیت معارف امروز وارد ولایت بلخ گردید
به گزارش خبر نگار آژانس باختر، در محفلیکه  به همین مناسبت تدویر یافت، اسدالله حنیف بلخی وزیر معار هدف سفرش را بررسی وضعیت معارف ، مشکلات و چالش های موجود در مراکز آموزش و راه های حل آن عنوان کرد.
وزیر معارف کشور در بخش از صحبت هایش گفت ما برای بهتر شدن مواد درسی در نصاب تعلیمی ، تخصصی شدن آموزگاران و همچنان اصلاح اداره معارف تلاش مینمایم  وی همچنان روی ایجاد دو مکتب نمونه در ولایت بلخ به مسوولین مکاتب آن ولایت خبر داده گفت: در این دو مکتب متعلمین اول نمره و نخبه گان معارف جذب خواهند شد .
وزیر معارف علاوه کرد به منظور فعال سازی مکاتب تخنیکی هشتصد شاگرد از بلخ به کشور های هندوستان ، تاجکستان غرض آموزش های مسلکی در بخش های برق ، زراعت و خط آهن اعزام می نمایم .
سپس محمد اسحق سروی معاون و سرپرست ولایت بلخ از وی خواست تا سه صد تن فارغان صنوف دوازده آنولایت را که به دلایل نا معلوم از امتحان کانکور بازمانده اند دوباره شامل امتحان کانکور نمائید. معاون ولایت بلخ از وزیر معارف خواست تا هیئت را مرکب از وزات تحصیلات عالی و معارف کشور جهت روشن شدن قضیه شاگردان که از امتحان کانکور باز مانده اند به آنولایت اعزام نمایند عامل آن تثبیت و به پنجه قانون سپرده شود .
در همین حال احمد جاوید رئیس امتحانات کانکور وزارت تحصیلات عالی گفت: نظر به ارقام  شانزده هزار فارغ صنوف دوازه در ولایت بلخ واجد امتحان کانکور بوده که از جمله چهار صد تن آنان نسبت داشتن مشکلات مثل عدم آی دی نمبر، کارت امتحان کانکور و یک سلسله مشکلات دیگر نتوانستند به امتحان کانکور راه یابند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا