صحت

به خاطر رسيده گي به معتادين نشستي برگزار شد

 

كابل باختر 24 عقرب

بمنظور رسیده گی به معتادین بی سرپناه در شهر کابل، امروز نشستی بين الوزارتي در مقر وزارت صحت عامه صورت گرفت.

به گزارش آژانس باختر، اين نشست به اشتراک نماینده گان وزارت خانه ها و ادارات ذیربط صورت گرفت که در آن روی راه کارها و اتخاذ برنامه های لازم بخاطر جمع آوری معتادین بی سرپناه و ایجاد زمینه های بهتر وبیشتر برای سرپناه و تداوی معتادین، مباحثی همه جانبه صورت گرفته و تصامیم مقتضی اتخاذ شد.

در اين نشست  که به ابتکار وزارت صحت عامه تدویر یافته بود، دوکتور ثریا دلیل وزیر آن وزارت از تمام ادارات ذیربط خواست تا با هماهنگی و همکاری مشترک مساعی خویش را در راستای جلوگیری از استفاده، قاچاق، و کشت مواد مخدر انجام دهند.

وزیر صحت عامه افزایش روز افزون معتادین مواد مخدر را در کشور نگران کننده خوانده و بر راه اندازي برنامه های موثر و همه جانبه بین الوزارتي تاکید کرد.

در این نشست برعلاوه وزیر صحت عامه، تیمور شاه اسحق زی معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ ،  واصل نور مهمند  معین وزارت کاروامور اجتماعی، مل پاسوال محمد ظاهر رییس تحقیقات جنایی کابل، پاسوال عبدالخلیل بختیار ریس مبارزه علیه مواد مخدر وشماری دیگری از مسئولین ذیربط اشتراک نموده بودند.

همچنان در این نشست روی هماهنگی بیشتر میان وزارت خانه  ها در زمینه تداوی معتادین، اتخاذ تدابير لازم در آستانه فصل زمستان برای جمع آوری معتادین بی سرپناه، و برخی مسایل دیگر تاکید شد.

تخمین میشود که در شهر کابل در حدود 800 الی 1000 هزار معتادین بی سرپناه وجود دارد و در این نشست قرار برآن شد که وزارت صحت عامه برای 400 تن از معتادین بی سرپناه در فصل سرمای زمستان، زمینه سرپناه و تداوی آنان را مساعد سازد و همچنان ادارات ذیربط دیگر، نیز در استقامت های کاری شان در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا