امنیت

دیدار رییس اجراییه از قوماندانی مرکزی قول اردوی 209 شاهین در بلخ

کابل باختر 18 سرطان
رییس اجراییه کشور در ادامه سفر به شمال کشور، روز گذشته برای بررسی و ارزیابی آمادگی نیروهای دفاعی و جزوتام های اردوی ملی از قوماندانی مرکزی قول اردوی 209 شاهین ولایت بلخ بازدید کرد.
به گزارش آژانس باختر، سترجنرال استاد عطامحمد نور والی بلخ٬ هییت همراه رئیس اجرائیه و مقام های عالی ولایت بلخ رییس اجراییه را در باز دید از قوماندانی مرکزی قول اردوی 209 شاهین همراهی کردند.
رییس اجراییه کشور، در این بازدید از قول اردوی 209 شاهین، ضمن اسماع گزارشهای مفصل از وضعیت و آمادگی های قطعات و جز و تام های این قول اردو برای دفاع و پاسداری درست از جان و مال مردم افغانستان با جنرالان و منسوبین اردوی ملی مستقر در این قول اردو ملاقات کرد.
سپس رییس اجراییه در حضور همه سربازان مستقر در قوماندانی مرکزی به سخنرانی پرداخته و از سربازان اردوی ملی به عنوان مایه‌های امید مردم برای فردای بهتر و افغانستان با امن و با ثبات یاد کرد.
او گفت که امروز متاسفانه شماری از مناطق امن کشور درگیر نا امنی شده است. نا امنی های اخیر نگران کننده است. اما اطمئنان می دهم که اراده جدی برای سرکوب دشمن وجود دارد. این اراده را در چهره شما و قامت استوار شما می بینم. مساله دیگر این است که همین امروز تلاش‌های با مخالفین در مورد روند صلح جریان دارد. این یعنی ما از صلح استقبال می کنیم. دروازه صلح باز است. اما، کسانی که نیت دشمنی با جان و مال مردم را دارند، اطمئنان می دهم که در موجودیت شما و با رشادت شما با تمام قوت سرکوب خواهند شد و روند سرکوب قاطع به هیچ وجه متوقف نخواهد شد".
هم چنان رییس اجراییه کشور گفت: "مسوولین امنیت و کشف باید با چشم و گوش باز مراقب وضعیت باشند. تحرکات دشمن باید به موقع بررسی و کنترول شود. یک مساله که باید از آن صحبت کنم این است که ما به شما سربازان که اساس نهادهای دفاعی ما را ساخته این به عنوان نهادهای اساسی نظام احترام می گذاریم. همزمان خواست ما از تک تک شما فرزندان شجاع مردم این است که شما نیز از جنرال تا سرباز با حفظ روحیه مقدس وحدت ملی به مسوولیت تان بی پردازید. مسوولیت اول شما حفظ روحیه وحدت ملی است. دفاع و جنگیدن با دشمن ماموریت دوم تان است. کار تان است. اما حفظ روحیه ملی تعهد شما و تعهد ما سیاسیون است. شما عزیز مردم هستید. در قلب مردم جا دارید. بر همین اساس خواهش من از شما این است که همواره مردم را عزیز بدارید. مردم در هرکجای که باشند، اعضای خانواده شما هستند. مادران و پدران شما هستند. خواهران و برادران شما هستند. احترام به مردم یک اصل باید باشد".

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا