جهان

در حمله بر میدان هوائی شهر کراچی پاکستان بیست و سه تن کشته شد

کراچی – دی دان – 19 جوزا – باختر
افراد مسلح دیشب به میدان هوائی شهر کراچی پاکستان حمله کرده که در آن بیست و سه تن  کشته شدند.
سخنگوی وزارت دفاع پاکستان گفت که فعلاً درگیری به پایان رسیده و تمام مهاجمین کشته شده اند.
عملیات تصفیوی اوایل صبح امروز آغاز شده که در جریان آن سه واسکت انتحاری ، دو راکت اندازو دوازده بمب پترولی به دست پولیس افتیده است.
قوماندان پولیس ایالت سند پاکستان  در  یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این حمله بیست و سه تن کشته شده وبه نظر میرسد شورشیان خارجی در آن دست داشتند همچنان ده شورشی نیز از جمله کشته شده گان هستند و برخی از آنان واسکت های انتحاری داشتند.
مهاجمان با استفاده از کارتهای شناسایی جعلی و یونیفورم نیروهای امنیتی وارد محوطه میدان هوائی شده‌ بودند، در این حمله چند طیاره  و یک کمپنی خارجی خساره دیده اند.
در هنگام حمله تمام فعالیت‌های میدان هوائی معطل شد و پروازها به میدان های هوائی های دیگر فرستاده شده، مسافران و کارمندان شرکت های هوایی از میدان هوائی متذکره تخلیه شده و توسط نیرو های امنیتی به محلات امن انتقال داده شدند.
نه نفر از کشته شدگان از نیروهای امنیتی میدان هوائی ، یک نفر از نیروهای شبه نظامی حکومت، یک نفر پولیس و دو کارمند اداره هوانوردی ملکی بودند.
کماندوهای اردوی پاکستان از همان شروع درگیری به میدان هوائی خواسته شدند تا کنترول اوضاع را به دست بگیرند.
به گفته یک مامور رسمی پاکستان،  این افراد مواد منفجره را به بدنشان بسته بودند. یکی از آنها قصد کرده بود تا یک طیاره خطوط هوائی پاکستان را برباید که یک مامور پولیس  به او تیراندازی کردوتیراندازی سبب انفجار بمب هایی شد که فرد مهاجم به خود بسته بود.
درگیری در میدان هوائی جناح شهر کراچی حدود پنج ساعت به طول انجامید، این میدان هوائی پرترددترین میدان هوائی پاکستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا