اخبارجهان

گفت وگوی پوتین با رامافوزا همتای آفریقای جنوبی اش در مورد امنیت غذایی

کابل، ۲۶ جوزا، باختر
کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه و سیریل رامافوزا همتای آفریقای جنوبی وی در تماس تلفونی خود درباره امنیت غذایی از جمله ارسال محصولات زراعتی و کود به آفریقا گفتگو کردند.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری تاس، در بیانیه کرملین آمده است: مسائل امنیت غذایی از جمله تامین محصولات زراعتی و کودهای شیمیایی برای قاره آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی، به صورت گسترده مورد گفتگو قرار گرفته است.
رؤسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی همچنین در مورد وضعیت اوکراین تبادل نظر کردند.
به نقل از این رسانه، اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می‌ کرد، اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارچ و حدود یک میلیون تن در ماه اپریل رسانده است.
صادرات اوکراین در ۱۰ روز نخست ماه جاری تقریبا نصف میزان گزارش شده در سال گذشته بوده است.
دولت کیف گفته است که تلاش می ‌کند صادرات را از بندر غربی این کشور و از طریق بنادر دریای دانوب تقویت کند و وزیر زراعت اوکراین نیز تاکید داشت که حجم کلی صادرات در ماه جاری میلادی می‌ تواند از ۲ میلیون تن فراتر رود و از رقم ۱.۷ میلیون تنی ماه گذشته میلادی بیشتر باشد.
پیش از این آنتونیو گوتریش سرمنشی سازمان ملل متحد با بیان اینکه جنگ اوکراین منجر به ناامنی شدید غذایی ۴۷ میلیون نفر در جهان می‌ شود، تاکید کرد باید افزایش قیمت مواد غذایی را در جهان متوقف کنیم. سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا