اخبارفرهنگجامعه

کارگاه آگاهی دهی زیر نام محو آزارو اذیت جنسی ازدیدگاه شریعت اسلام، برگزارشد

کابل/ 9 حمل / باختر

آمریت جندر ( حمایت اززنان درخدمات ملکی ) وزارت اطلاعات وفرهنگ، کارگاه آگاهی دهی در رابطه به محو آزار و اذیت جنسی ازدیدگاه شریعت اسلام را دیروز درریاست آبدات تاریخی، برگزار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ درآغاز این کارگاه، محبوبه سعادت آمرجندر وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت که دراین برنامه درپرتو تعلیمات دینی درمورد کاهش و محو آزار و اذیت جنسی که سبب عقب ماندگی زنان از روند تعلیمی  و انکشافی درجامعه می شود، بحث شد.

وی ضمن آن که ازهمکاری موسسۀ تعلیمی و انکشاف ظرفیت های نور ( نکدو) به خاطر برگزاری این کارگاه تشکر کرد، تاکید کرد که باید همه برای یک جامعۀ عاری از هرگونه آزار و اذیت، وظیفۀ اسلامی و انسانی خود را ادا کنند .   

بعد، شبانه مایل، مسوول پروژۀ منع آزار و اذیت جنسی موسسۀ نکدو ، دررابطه به هدف برگزاری این کارگاه معلومات داد ومبارزه با آزار و اذیت جنسی را امر ضروری دانست و برکاهش و محو آن تاکید کرد .

همچنان مولوی عبدالحمید سلطانی خطیب مسجد ابراهیم چهاراهی قمبر دررابطه به منع و آزار و اذیت جنسی از دیدگاه دین مبین اسلام توضیحات داد و گفت: آزار و اذیت جنسی ازدیدگاه اسلام عمل نا روا است .

او آزارو اذیت جنسی را دراجتماع خلاف آموزه های اسلامی دانست و تا کید کرد که همه مردم باید درامرمبارزه علیه این عمل ناشایست مبارزه کنند. 

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا