جهان

ایالات متحده امریکا بار دیگر از پاکستان خواست تا فعالیت افراطیون را متوقف کند

واشنگتن – دی نیوز انتر نشنل – 2 عقرب – باختر
مایک پمپو ، وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز سه شنبه  بار دیگراز پاکستان خواست تا فعالیت افراط گرایانی که درافغانستان می جنگند را متوقف سازد.
به گزارش آژانس باختر به نقل ازسایت خبری روزنامه دی نیوزانترنشنل چاپ پاکستان، پومپئو این اظهارات  را درحالی مطرح کرد، که او از برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان که به تاخیرافتاده بود، استقبال کرد و گفت، ایالات متحده از طریق مشارکت رای دهندگان، ترغیب می شود، با وجود آنکه  مشکلات گسترده از جمله باز نه شدن برخی مراکز رای دهی یا کمبود نقش رای دهندگان  گزارش شده است.
وقتی ازپومپو در مورد نقش اسلام آباد سوال شد به خبرنگاران گفت: "انتظار ما این است که پاکستان برای تروریست ها پناهگاه  امن در سرحد غربی خود فراهم نکند."
وی گفت: "ما نمی توانیم بیش ازاین این پیام را روشن تر کنیم." وی افزود: "اگر آنها در این تلاش  صادق وجدی نباشند، از آنها حساب خواهد شد".
وی گفت: "هرکس  درافغانستان مصالحه میخواهد و برای رسیدن به این هدف، شما نمی توانید یک پناهگاه امن برای طالبان، حقانی و دیگران در داخل پاکستان داشته باشید."
حکومت دونالد ترامپ ، رییس جمهور امریکا در ماه گذشته 300 میلیون دالر کمک نظامی به پاکستان پس از سالها شکایت های ایالات متحده امریکا مبنی بر اینکه اسلام آباد ارتباطات تربیوی خود را با جنگجویانی که هر دو کشور( افغانستان و  رقیب پاکستان یعنی هند)  را هدف قرار داده اند، نگاه داشته است ، قطع کرد.
پاکستان مخالف این امر است و میگوید که که برای مقابله با  جنگجویان بهای سنگین داخلی پرداخت کرده است و می تواند طالبان را به روی میز بیاورد.
فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا