امنیت

مثلث ایجاد شده از سوی شبکه حقانی ، داعش و لشکر طیبه

کابل باختر/ 16/ اسد
یک منبع معتبر امنیتی درکابل میگویدکه سازمان استخبارات نظامی پاکستان آی اس آی، برنامه های تازه را در برابر افغانستان روی دست گرفته است که یکی آن ایجاد مثلث حقانی ، داعش و لشکر طیبه است.
این منبع امنیتی که نمی خواهد از او نام گرفته شود به خبرنگارآژانس باخترگفت، سازمان استخبارات نظامی پاکستان آی اس آی، دربرابر افغانستان با طرح های مغرضانه وارد عمل شده است.
به تازگی این سازمان مثلث را تشکیل داده که سه گروه تندرو ، آدم کش درکنار هم قرار گرفته اند.
آی اس آی درتلاش است تا با این طرح گروه های تروریستی راکه نزد مردم افغانستان ، پاکستان و جهان منفور اند هماهنگ سازند . گروه های که همه در لست سیاه سازمان ملل متحد ووزارت خارجه امریکا قرار دارند.
مطابق این طرح ، فعالیت هراس افگنانه در افغانستان از سوی شبکه حقانی ، لشکر طیبه ، لشکر جنگهوی وگروه های تروریستی دیگر درهماهنگی با آی اس آی طرح ریزی و عملی خواهد شد مگر مسوولیت آن را داعش به عهده میگیرد.
درتمامی این طرح ها افراد پنجابی که مامورین آی اس آی اند دخیل بوده حتا به عنوان جنگجو مشاور ورهنما با گروه های تروریستی به افغانستان اعزام میشوند.
او گفت که نهادهای امنیتی افغانستان از چگونگی برنامه های اخیر سازمان استخبارات نظامی پاکستان آگاه اند و در برابر آن اقدام میکنند.
این منبع امنیتی دررابطه به وضعیت ولسوالی صیاد و کشتار دسته جمعی اضافه از پنجاه روستایی، درقریه میرزا اولنگ آن ولسوالی گفت، طالبان درتبانی با داعشی ها به روز جمعه حمله بر قریه یاد شده انجام دادند که با مقاومت مردم و خیزش های مردمی به ناکامی انجامید بعداً این دوگروه با آرامش قوا دوباره از سه استقامت براین قریه حمله کردند و آن را درکنترول خود درآوردند و به کشتار مردم دست زند.
تااکنون مرگ 53 باشنده قریه میرزا اولنگ تائید شده است که درمیان آنها اطفال ، زنان و پیرمردان شامل اند.
این منبع میگوید، تروریستانی که علیه مردم افغانستان در جنگ اند یکی اند .  این که آنها به نام طالب وداعش از هم جدا ساخته میشوند یک برنامه استخباراتی است که از بیرون سازماندهی شده است، درحالیکه داعش اعضای گروه طالبان اند مگر در وقت ضرورت و ماموریت بیرق سیاه را به جای بیرق سفید طالبان بلندمیکنند . چنانچه در میرزا اولنگ این دوگروه یکجا عمل کردند از یک منبع اداره شدند و ازیک منبع تمویل شدند او میگوید که داعش در افغانستان وجود دارد بل یک نام برای برنامه های استخباراتی آی اس آی است . # فریبا – عبدالخالق

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا