اخباراقتصاد

کار روی ده بند آب در کشور جریان دارد

کابل/ 20 اسد/ باختر

معاون تخنیکی ادارۀ ملی تنظیم امور آب، دست اوردهای این اداره در شش ماه نخست سال مالی ۱۴۰۰ را در چهار محور؛ حکومت داری آب، جغرافیای آب، توسعۀ منابع آب و تنظیم وتخصیص منابع آب تشریح کرد و گفت که کار روی ده بند آب در کشور جریان دارد.

به ګزارش خبرنګار آژانس باختر؛ احمد ویس بصیری، معاون تخنیکی ادارۀ ملی تنظیم امور آب امروز در یک نشست خبری از تدوین و تصویب ۲۰ مقرره، ۵ پالیسی، ۲ استراتیژی و ۲۱ طرزالعمل را از دستاوردهای این اداره در محور حکومت داری آب عنوان کرد.

بصیری، آبگیری بندهای کمال خان و شاه وعروس، ادامۀ کار روی ده بند آبی و طرح تنظیم و ترتیب مودل توزیع آب در بند کمال خان را از فعالیت های عمدۀ این اداره در محورهای جغرافیای آب، توسعۀ منابع آب و تنظیم و تخصیص آب، دانست.

او، با تأکید بر آنکه بیشترین تمرکز ادارۀ ملی تنظیم امور آب، در زمینۀ مدیریت منابع آب است ، گفت که این اداره در تلاش جذب سرمایه گذاری های ستراتیژیک بخش خصوصی و سازمان های بین المللی در این عرصه است.

احمد رشاد حکیم، رییس اداری ادارۀ ملی تنظیم امور آب، در این کنفرانس خبری  کسربودجه و تاثیر آن روی پروژه های اختیاری را انکار ناپذیر دانست و گفت که بیشترین پروژه های این اداره از منابع غیر اختیاری تمویل می شود.

او با اشاره به آنکه حفاظت از تأسیسات عامه و ظیفۀ هر اففان است، از شهروندان کشور خواست که در راستای حفاظت از این تأسیسات همکاری کنند.برمک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا