اقتصاد

بانک جهانی ۳۸۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می کند

کابل/ ۱۵ اسد/ باختر
بانک جهانی مبلغ ۳۸۰ میلیون دالر را برای برنامه دسترخوان ملی و پروژۀ زراعتی اضطراری و تامین موادغذایی کمک می کند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر٬ بورد اجرایی بانک جهانی روزگذشته دو بسته کمکی به ارزش مجموعی ۳۸۰ میلیون دالر را برای برنامه دسترخوان ملی و پروژۀ زراعتی اضطراری و تامین موادغذایی را به منظور مبارزه علیه تاثیرات منفی اقتصادی ویروس کرونا به افغانستان تصویب کرد.
از جمله مبلغ متذکره، ۲۸۰ میلیون دالر آمریکایی آن برای حمایت از برنامه دسترخوان ملی اختصاص داده شده است که مبلغ ۱۵۵ میلیون دالر آن از طرف انجمن توسعه بین المللی (ای دی آی) است، و مبلغ ۱۲۵ میلیون دالر آن از طرف صندوق وجهی بازسازی افغانستان تمویل می شود.
از طریق این پروژه، ۲.۹ میلیون خانواده را در سراسر افغانستان مستفید خواهند شد. برنامه دسترخوان ملی از طریق برنامۀ میثاق شهروندی پیش برده می شود و ۹۰ درصد اقشار آسیب پذیر را که درآمد روزانه آنان دو دالر یا کمتر از آن است، تحت پوشش قرار می دهد.
همچنان از مجموع بسته ۳۸۰ میلیون دالری، مبلغ ۱۰۰ میلیون دالر آن برای پروژه اضطراری زراعتی و تامین موادغذائی اختصاص یافته است که ۵۵ میلیون دالر آن از طرف انجمن توسعه بین المللی و مبلغ ۴۵ میلیون دالر آن از طرف صندوق وجهی بازسازی افغانستان تمویل می شود. که جهت مدیریت بهتر و موثر ویروس کوید ۱۹ و همکاری به نیازمندان به دولت افغانستان کمک شده است. هدف این پروژه ایجاد فرصت های اقتصادی کوتاه مدت و پشتیبانی و حمایت از زنجیره های عرضه موادغذایی برای اقشار آسیب پذیر جامعه می است. مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا