سیاست

محمد اشرف غنی: آینده افغانستان در داخل افغانستان و از سوی مردم تعیین می شود

کابل باختر ۲۲ اسد
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز دوشنبه دوم عید با بزرگان ولایات مختلف کشور در ارگ، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این دیدار بزرگان ولایت ها باتبریکی فرا رسیدن عید سعید قربان به رییس جمهور غنی، در رابطه به روند ملی انتخابات و روند صلح با رییس جمهور بحث و تبادل نظر کردند. آنان گفتند که مردم از جمهوری اسلام افغانستان حمایت می کند و در انتخابات پیشرو نیز اشتراک خواهند کرد.
بزرگان ولایت های متذکره گفتند که برنامه صلح رییس جمهوری اسلامی افغانستان جامع می باشد و از آن پیشتبانی خواهند کرد.
محمد اشرف غنی هم به نوبه خود عید قربان را برای بزرگان تبریک عرض کرد و گفت که ما برای صلح اراده و برنامه داریم. ما صلحِ می خواهیم که پیایدار باشد و در آن عزت هر افغان نهفته باشد. وی با تاکید گفت که نباید فراموش کرد، صلح ملی است نه سمتی، حزبی و قومی و باید همه اقشار و مردم افغانستان در آن مساویانه دخیل باشند.
رییس جمهو کشور با اشاره ارزیابی خطر های یک روند صلح ناقص، گفت که ما به حیث حکومت خطر های را که یک روند ناقص صلح آورده می تواند را با تدبیر، ارزیابی کرده ایم و حال آماده هستیم تا به طرف صلح حرکت نکنم.
رییس جمهوری کشوربا اشاره به انتخابات پیشرو گفت که انتخابات و صلح مکمل یکدیگر اند و ملت افغانستان خواستار یک دولت قوی، کارا و مسئول می باشد و این بدون انتخابات ممکن نیست. وی افزود که انتخابات یک نیاز اساسی بوده و آمادگی ها برای برگزاری آن گرفته شده است تا در وقت و زمان معین آن برگزار گردد.
رییس جمهور ی به بزرگان ولایت های نامبرده تصریح کرد که آیندۀ افغانستان در داخل افغانستان، از سوی افغان ها در هر گوشه و کنار این وطن تعیین می شود، برای برگزاری انتخابات اجماع ملی وجود دارد و مردم افغانستان خواهان انتقال صلاحیت های لازم از طریق روندانتخابات به رییس جمهور آینده می باشد تا تصامیم دشوار را با قوت و تدبیر، اتخاذ کند.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا