جهان

حرم شریف دربیت المقدس دوباره باز شد

تل ابیب/ دویچوله/ ۱۲ جوزا/ باختر
با کاهش محدودیتها در ارتباط با پاندمی کرونا، حرم شریف در بیت المقدس دوباره باز شد. صدها مسلمان ازاین محل دیدار کردند. این مکان برای مسلمانان، یهودیان و مسیحیان مقدس است. نیروهای امنیتی به دلیل نگرانی از ایجاد ناآرامی ها، بیشتر از پیش در حال آماده باش اند. دلیل آن کشتن یک فلسطینی غیرمسلح توسط پولیس اسراییل در شهر قدیم بیت المقدس در روز قبل آن است.
براساس گزارش ها، فرد قربانی یک مرد ۳۲ ساله با اختلال عصبی بود. این حادثه مرگبار در اسراییل موجب خشمگین شدن فلسطینیان شد. مسجد الاقصی در شهرقدیم بیت المقدس، سومین مکان مقدس برای مسلمانان است که در نیمه ماه مارچ به دلیل گسترش ویروس کرونا مسدود شد. برای یهودیان و مسیحیان نیز این مکان مقدس است.
بر اساس گزارش وزارت صحت اسراییل ۱۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در آن کشور ثبت شده است. تقریباً ۱۵ هزار نفر بار دیگر صحت یاب شده اند و ۲۸۴ نفر از بیماری ناشی از این ویروس جان باخته اند.
در همین حال عربستان ده ها هزار مسجد در سراسرآن کشور را بازگشایی می کند. آن کشور میخواهد تدریجا مسجد النبی در مدینه را بار دیگر باز کند و در آنجا برگزاری مراسم نمازگزاری را با محدودیت جدی اجازه دهد. ورود به این مسجد و نیز مسجد مکه، دو مقدس ترین مکان برای مسلمانان دو ماه پیش به دلیل گسترش ویروس کرونا ممنوع شد. قسمی که ادارات مسوول عربستان در این مورد در تویتر اعلام کرده اند، حالا این دو مسجد با سایر مساجد دیگرعربستان سر از روز یکشنبه باردیگر برای نماز گزاران باز شد. # فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا