جهان

پولیس آلمان ۳۱ پناهجو را از داخل یک لاری یخچال دار پیدا کرد

برلین/ دویچوله/ ۲۶ سرطان/ باختر
ماموران پولیس و گمرک ایالت زاکسن آلمان ۳۱ پناهجویی که با یک موتر باربری یخچال دار قاچاق می شدند را حین بازرسی پیدا کردند. راننده این موتر به ظن قاچاق دستگیر شده است.
پولیس فدرال و گمرک ایالت زاکسن آلمان ۳۱ پناهجو را از یک موتر لاری یخچال دار پیدا کرده اند. یک سخنگوی بازرسی پولیس فدرال شهر بَرگیسهوبل  ایالت زاکسن دیروز  به خبر گزاری فرانسه گفت که این افراد در بین محوطه  پشت و سقف این موتر باربری جای داده شده بودند. این موتر باربری سه شنبه شب در شاهراه ۱۷ برایتناو در نزدیکی مرز چک بررسی شده بود.
در این بازرسی ماموران این افراد را که قاچاق می شدند، ‌پیدا کرده اند. راننده این موتر به دلیل ظن قاچاق موقتا دستگیر شده است. این پناهجویان بنا بر معلومات ابتدایی پولیس از ترکیه، سوریه، عراق و ایران بودند.
همواره مهاجران در لاری های یخچال دار در اروپا به طور قاچاق از یک کشور به کشور دیگر می روند که بعضا عواقب مرگباری نیز در پی دارد.
در سال ۲۰۱۵ در اتریش در یک لاری که از هنگری یا مجارستان آمده بود اجساد ۷۱ مهاجر که خفه شده بودند، کشف شد. این پناهجویان، ۵۹ مرد، هشت زن و چهار کودک از سوریه، عراق و افغانستان بودند. آنان را قاچاقبران در مرز صربستان و مجارستان در یک لاری یخچال دار جابجا کرده بودند. قرار بود این پناهجویان از مجارستان به اتریش قاچاق شوند.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا