صحت

یک بیماری خطرناک چشم در هرات شیوع یافت

شهرهرات 7 سرطان باختر
شیوع بیماری خطرناک چشم در ولایت هرات، مسوولان شفاخانه تخصصی چشم را نگران ساخته است .
این مسوولان میگویند"  نوعی بيماری ويروسی خطرناک چشم که احتمالاً از کشور های همسایه به کشورمان سرایت نموده باشد , مخصوصاً در ولایت هرات شیوع نموده است.
مسوولان شفاخانه چشم به همشهریان هشدار میدهند که باید  مراقبت‌های صحی را در اين زمينه به شدت افزايش دهند.
داکترجمال عبدلناصر آخند زاده رئیس شفاخانه چشم هرات به آژانس خبری باخترگفت " بيماری ويروسی چشم احتمالاً از نوع «آدنو ويروس» است که فعلاً فراگير شده تا جايی که در برخی خانواده ها، تمامی اعضای خانواده به آن دچار شده اند البته مراقبت‌های صحی تا حد زيادی می‌تواند از ابتلا به اين ويروس جلوگيری کند.
به گفته داکترآخند زاده , اين ويروس باعث قرمزی شديد ملتحمه چشم (غشا مخاطی نازک و شفافی که سطح داخلی پلک ها و جلوی کره چشم را می پوشاند) می شود و حالتی شبيه زنبورزدگی دارد، ورم زياد، دردناک شدن پلک ها همراه با خروج چرک و ترشح، خونريزی زير ملتحمه و در برخی موارد، کنده شدن لايه سطحی قرنیه (اپی تليوم) از عوارض اين بيماری است.
رئیس شفاخانه چشم به شهروندان توصیه میکند تا  همه افراد به ويژه کودکان و کسانی که از لنز  استفاده می کنند و نيز کسانی که تازه عملیات چشم انجام داده اند، توصيه های صحی را در مورد شست و شوی مداوم دست ها و صورت با صابون مايع و پلک ها با شامپوی بچه رقيق شده انجام دهند.
این متخصص چشم، استفاده از مایعات ضد عفونی کننده  را پس از تماس با وسايل عمومی مانند دستگيره های درب های عمومی ضرروی میداند.
اوبه خانواده هایی که به این بیماری مبتلا شد ه اند سفارش نموده است  تاکليه وسايل شخصی فرد مبتلا را از ديگران جدا سازند.
باید متذکر شد که در صورت ابتلای فرد به اين بيماری سه تا چهار هفته طول می کشد تا بيمار بهبود يابد و در برخی افراد که بيماری شدت بيشتری دارد، قرنيه فرد نيز درگير شده که برای کاهش ديد و بهبود سريع تر از لنزهای پانسمانی استفاده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا