جامعه

کنفرانس نقش رسانه ها در گسترش و تقویت سواد برگزار شد

فیض آباد / باختر/ 9/ قوس
کنفرانس یکروزه تحت عنوان نقش رسانه ها در گسترش و تقویت سواد آموزی امروز درولایت بدخشان دایر گردید.
میرآقا آمرسواد آموزی ولایت بدخشان به آژانس باختر گفت ، این کنفرانس به همکاری ریاست معارف و موسسه انافع در شهر فیض آباد تدویر گردیده و از ژورنالیستان و رسانه ها خواسته شد تا نقش اساسی را درگسترش سواد و محو بیسوادی درزنده گی مردم ادا نمایند.
محمد صابر بشریار رییس موسسه انافع گفت ، این موسسه در گسترش سواد در ولایات شمال و شمالشرق کشورازسال 2005 دراین راستا فعالیت داشته و نقش خود را در نه ولایت ادا نموده است .
مطیع الرحمن کریمی سرپرست ریاست اطلاعات و فرهنگ آنولایت میگوید رسانه ها درهرزمانی نقش شان را در برابر گسترش سواد ادا نموده اند و در آینده نیز براین موضوع متعهد میباشد .
به گفته آمر سواد آموزی ولایت بدخشان درتشکیل آمریت سواد آموزی این ولایت دوصدو پنجاه و شش تن فعالیت دارند که ازجمله هشتادو دو معلم و سی و دو عضو نظارت و سی و یک مدیر میباشند.
وی افزود : هفت هزار و پنجصد شاگرد در شانزده ولسوالی از سواد حیاتی بهره میگیرند و دو لیسه سواد حیاتی یکی درولسوالی شغنان و دیگری در فیض آباد فعالیت دارند که شاگردان آن از صنف چهارم الی دوازدهم درس میخوانند.
منبع اضافه نمود: درسال 1391 بیست و چهار تن از فارغان آن به دارالمعلمین ، چهارتن به تحصیلات عالی و یکتن دیگر آنان به طب متوسط آغاخان راه یافته است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا