جهان

نارضایتی رییس جمهور امریکا ازقوماندان آنکشور در افغانستان

صدای امریکا – باختر- 13 اسد
براساس گزارش رسانه‌های امریکایی، رئیس جمهور دونالد ترمپ برکناری قوماندان عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان را پیشنهاد کرده‌است.
شماری از رسانه‌های بین المللی از برخی از مقام‌های امریکایی که نخواسته‌اند نام های شان افشا شود نقل کرده و گفته‌اند که دونالد ترمپ در جریان یک جلسه با مشاورین خود از عدم پیشرفت جنگ در افغانستان مکرراً انتقاد کرده و پرسیده‌است که چه زمانی بازی جنگ در افغانستان خاتمه خواهد یافت.
جنگ امریکا در افغانستان وارد شانزدهمین سال شده و طولانی ترین جنگ امریکا عنوان می‌شود.
رئیس جمهور امریکا درین جلسه که حدود یک ماه پیش برگزار شده‌است به وزیر دفاع و لوی درستیز کشورش پیشنهاد کرده تا روی برکناری قوماندان عمومی نیروهای امریکایی را در افغانستان غور کنند، دونالد ترمپ دلیل آن‌ را موفق نبودن جنرال نیلکولسن در جنگ افغانستان خوانده‌است.
خبرگزاری رویترز گفته‌است که رئیس جمهور امریکا همچنان در اجلاس با مشاورین خود استدلال کرده که کشورش باید در بدل کمک با حکومت افغانستان، شریک مفاد استخراج معدنیات آن‌ کشور باشد که ارزش آن یک ترلیون دالر تخمین شده‌است.
دونالد ترمپ شکایت کرده که در حال حاضر ایالات متحده امریکا هزینه جنگ در افغانستان را تحمل می‌کند در حالیکه چین از استخراج معادن این‌کشور نفع می‌برند.
این جلسه یک روز پس از آن برگزار شده‌است که دونالد ترمپ یک گروه از سربازان سابه قدار را به قصر سفید دعوت کرد تا از تجارب شان برای برنده شدن در جنگ بشنود.# خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا