سیاست

قانونپوه سروردانش: همکاران بین المللی افغانستان موضوعات مرتبط به انتخابات را با جدیت دنبال می کنند

کابل باختر 23 حوت
پرنیلا کاردل، معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد درافغانستان و سرپرست آن نمایندگی، امروز ، با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر می دهد: دراین دیدارمعاون رییس جمهور باتوجه به مباحث و بررسی های که اخیرأ در مورد برگزاری انتخابات صورت گرفته است ابراز امید واری کرد که در آینده نزدیک این بحث ها به نتیجه رسیده و تصمیم نهایی در زمینه انتخابات، گرفته  خواهدشد.
قانونپوه دانش با اشاره به بحث های جاری درمور استفاده از تکنالوژی در برگزاری انتخابات پیش رو گفت که حکومت افغانستان به همکاری و حمایت جامعه جهانی در برگزاری این پروسه نیاز داشته و ایجاب می کند که نمایندگی سازمان ملل متحد در همکاری با همکاران بین المللی افغانستان موضوعات مرتبط با برگزاری انتخابات را باجدیت و عزم قوی تر دنبال کنند.
معاون رییس جهور در مورد استفاده از تکنالوژی درروند انتخابات نیز گفت که استفاده از این روش با مزیت های چون تأمین شفافیت و اعتماد مردم، سرعت و جلوگیری از ضیاع وقت و همچنین هزینه کمتر به همراه خواهد بود.
وی در مورد شیوه های تدارکاتی مبنی بر استفاده از تکنالوژی درانتخابات نیز گفت که براساس قوانین افغانستان شیوه های مختلفی  تدارکاتی وجود دارد و هیچ گونه مشکل و مانع قانونی دراین زمینه وجود ندارد.
معاون رییس جمهور به تسریع روند گفتگو ها مبنی بر تأمین بودجه انتخابات از سوی همکاران بین المللی افغانستان و هماهنگی های بیشتر دراین خصوص از سوی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد نیز تأکید کرد.
دراین دیدار، معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد درافغانستان، ضمن ابراز خرسندی از تداوم بحث و بررسی های جاری در مورد برگزاری انتخابات اظهار داشت که اگرچنانچه قرار باشد که در برگزاری انتخابات پیشرو ازتکنالوژی مربوطه استفاده گردد باید تدابیر در زمینه معرفی آن به مردم و نحوۀ استفاده از آن روی دست گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه جهانی و همکاران بین المللی افغانستان در استفاده از تکنالوژی در روند انتخابات توافق نظر دارند، گفت؛ آنچه برای همکاران بین المللی افغانستان از جمله سازمان ملل متحد اهمیت دارد این است که از روشی به کار گرفته شود که شفافیت و سلامت انتخات را تضمین نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا