سیاست

داعش علاقمند قاچاق موادمخدر از افغانستان ؟

کابل باختر/ 28/ سنبله
مقامات روسی میگویند که داعش درصدد آن است تا کنترول چشمه های عایداتی در افغانستان را در دست گیرند.
به گزارش آژانس باختر ، نماینده روسیه درسازمان ملل گفته است که داعش کنترول بعضی از مسیرهای قاچاق و ترافیک موادمخدر درافغانستان را بدست گرفته است.
ویتالی جورلکین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته که بروضعیت افغانستان بیشتر تمرکز داشته باشد و بخصوص باندها و شبکه های مافیای را تحت نظر داشته باشند، زیرا این شبکه ها حالا کار شان را با داعش هماهنگ ساخته اند و داعش درافغانستان بسیاری از مسیر های راکه از قاچاقچیان موادمخدر به عنوان ترانزیت عبور میکند درکنترول خود آورده است  و داعش از این مدرک عایدی خوبی دارد.
جورکین از ولایت بدخشان یاد میکند که داعشی ها بعضی از راه های مواصلاتی آن را در اختیار دارند و قاچاقچیان موادمخدر ترجع میدهند ازهمین مسیر ها به کار و بار کثیف شان ادامه دهند زیرا آنها شریک خوب مطمین و در عین حال حمایتگر خوبی بنام داعش را با خود دارند.
این گفته های نماینده روسیه درسازمان ملل متحد درحالی بیان میشودکه روسیه چندی قبل اعلام داشته بود که داعش با مصئون ساختن مسیر عراق و سوریه برای مافیا و شبکه های قاچاق موادمخدر ، سالانه تایک ملیارد دالر از مواد مخدر تولید شده درافغانستان سود میبرد.
باید گفت که داعش به منظور تقویه بنیه مالی خود قبلاً بعضی از چشمه های عایداتی عراق و سوریه را درکنترول خود آورد و حالا در تلاش است که برعلاوه تحت کنترول قراردادن ترافیک موادمخدر درافغانستان استخراج غیر قانونی معادن را دراین کشور نیز رایج سازد و از آن سود برد . افرادکه درنورستان ، بدخشان مصروف تاراج معادن اند یا خود وابسته به داعش اند و یا این که برای داعشی ها پول میپردازند.
آگاهان سیاسی ازداعش به عنوان بدیل طالبان درافغانستان یادمیکند طالبان هم بخش از مصارف جنگ شان را از قاچاق موادمخدر ، تاراج معادن ، باجگیری ، رهزنی ، آدم ربایی بدست میاورند و حالا این روند درحال انتقال برای داعش است.
آگاهان سیاسی داعش را پروژۀ میدانندکه برای اسلام ستیزی خلق شده و استخبارات کشور های بزرگ و شماری از کشورهای منطقه درایجاد و تمویل آن نقش دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا