آموزش

سفیر هند از کمک های بیشتر کشورش در تقویت تحصیلات عالی وعده داد

کابل باختر 23 جوزا
وزیر تحصیلات عالی در ملاقاتی با سفیر هند روی شفافیت در توزیع بورس های تحصیلی و رفع مشکلات محصلان افغان در پوهنتون های هند بحث و تبادل نمود.
به گزارش آژانس باختر: در این ملاقات امرسینها سفیر هند گفت که  کشورش  1000 بورسیه تحصیلی را در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار میدهد و 300 بورسیه آن از طریق سفارت هند در کابل به صورت آزاد اعلام گردیده  و متباقی در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار داده می شود.
داکترفریده مومند وزیر تحصیلات عالی از توجه و  کمک های کشور هند بخاطر تقویت تحصیلات عالی افغانستان اظهار قدردانی نمود و گفت که قرار معلومات  یکتعداد از بورسیه هاییکه از طریق سفارت هند توزیع میگردد به دسترس افراد زورمند قرار داده شده و این موضوع شکایت هایی را نیز در قبال داشته است که باید به آن رسیده گی شود.
در ملاقات طرفین روی مشکلات محصلان افغان در هند نیز بحث و تبادل نظر نموده تاکید گردید تا محصلان افغان  به پوهنتون های معتبر هند جهت تحصیل معرفی شوند.
وزیر تحصیلات عالی همچنان از سفیر کشور هندوستان خواست تا در ایجاد مراکز تحقیقاتی و تجدید نظر در نصاب های درسی پوهنتون ها این وزارت را همکاری نماید.
در مقابل سفیر کشور هند وعده داد تا جهت رفع مشکلات مطرح شده اقدامات جدی نموده و پیشنهادات وزارت تحصیلات عالی را به مراجع مربوط کشور متبوعش ارائه و در تطبیق آن سعی و تلاش نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا