سیاست

افغانستان از امریکا خواست تا زندانیان افغان در زندان گوانتانامو را به وطن شان بر گرداند

كابل/21/ثور/باختر
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با ویلیام برنز معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر: در این دیدار که عصر امروز در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد پروسه صلح، موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا، زندانیان افغان در زندان گوانتانامو، درگیر های اخیر میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان و مسایل منطقوی بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور کشور که قبلاً نیز از جنرال دنفورد قوماندان نیروهای ناتو و سفیر امریکا در افغانستان خواسته بود تا حکومت آن کشور زندانیان افغان را که در زندان گوانتانامو محبوس هستند به جانب افغانستان تسلیم نماید، یکبار دیگر این موضوع را با معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا مطرح کرد و از وی خواست تا حکومت امریکا زندانیان افغان در زندان گوانتانامو را به وطن شان بر گرداند.
حامد کرزی در این دیدار تاکید کرد که تامین امنیت در افغانستان برای امضای موافقتنامه امنیتی میان دو کشور بسیار مهم میباشد و ایالات متحده امریکا باید بر همکاری و تلاش هایش در جهت موفقیت پروسه صلح افغانستان ادامه دهد.
همچنان در این دیدار رئیس جمهور کشور در رابطه به خط دیورند و درگیری های اخیر میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان گفت که افغانها خط دیورند را هرگز قبول نکرده اند و احساسات مردم افغانستان بر علیه پاکستان پس از درگیری های اخیر در ولسوالی گوشته، به اوج اش رسیده است.
در مقابل ویلیام برنز معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، ضمن اینکه تمنیات نیک رئیس جمهور اوباما را به حامد کرزی تقدیم کرد، گفت که ایالات متحد امریکا برای کمک و همکاری به پروسه صلح افغانستان متعهد است.
وی در ارتباط به خواست افغانستان مبنی بر تسلیمی زندانیان افغان که در حال حاضر در زندان گوانتامامو محبوس می باشند، گفت که خواست متذکره را با مقامات کشورش در میان خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا