اقتصاد

معین وزارت مالیه: معافیت جرایم مالیاتی مطابق طرزالعمل تا آخر سال مالی تمدید گردید

کابل باختر/ 6/ عقرب
معین عواید و گمرکات وزارت مالیه امروز دریک نشست مشترک خبری همراه با معاون اتاق تجارت وصنایع  رییس اتاق صنایع و معادن گفت که معافیت نودو پنج درصد جرایم مالیاتی تا آخر ماه قوس 1397 تمدید گردید.
به گزارش آژانس باختر ، عبدالله رقیبی معین عواید و گمرکات وزارت مالیه همچنان در این کنفرانس خبری  ازسرمایه گذاران خواست  درمهلت تعیین شده مالیات شان را  تصفیه نمایند.
با اشاره به طرزالعمل که درروشنایی حکم رئیس جمهور در رابطه معافیت جرایم مالیاتی ترتیب شده گفت که به خاطر پرداخت مالیات و تمدید جواز شرکت ها نودوپنج درصد جرایم مالیاتی آنها مطابق طرزالعمل جدید معاف و پنج درصد جریمه و اصل مالیه ، قابل  پرداخت می باشد .
او افزود :هدف از این کار جمع آوری عواید دولت رشد و تقویه بخش ر خصوصی و تمدید جواز میباشد تا تجار وسرمایه گذار تشویق شوند .
بعداً عبدالحبیب ځدران رییس عواید وزارت مالیه گفت ما برای شرکت ها که مهلت تعیین کرده بودیم تا ازفرصت استفاده نمایند و حسابات خود را  تصفیه نمایند که هشت هزار و سیصد وسی وهشت شرکت مراجعه و حسابات خود را تصفیه کردن و نودوپنج درصد جرایم مالیاتی آنها معاف شد.
تا حال بیست ملیارد افغانی جرایم مالیاتی معاف شده است و حدود هشت ملیارد افغانی اصل مالیه درعواید دولت جمع آوری شده است.
بعداً خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع  به نمایندگی از تجار وسرمایه گذاران از تمدید این مهلت استقبال کرد .
به گفته وی در روشنایی این تصمیم تا حال 20 هزار شرکت جواز های شان را  تمدید کرده اند و این فرصت باعث شد که شرکت ها سالها باقی داری داشتند  و هرسال جریمه می شدند دو باره فعال شوند .
بعداً رحیم الله سمندر رییس هیئت عامل  اتاق صنایع و معادن خاطر نشان ساخت که  تمدید مهلت تعیین شده یک نوید جدید است و ما اطمینان می دهیم که سه هزار و پنجصد شرکت تولیدی و ششصد شرکت استخراجی که بسته هستند حسابات خود را تصفیه خواهندکرد.
او گفت بیست ملیارد افغانی  معافیت جرایم مالیاتی نشان دهنده تعهد دولت دررشد بخش خصوصی است .
درولایات این روند به کندی پیش میرود و باید بخاطر مهلت تعین شده برای کسانی که باقی داری مالیاتی هستند آگاهی داده شود.  ختم/ بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا